til ettetanke

Re: til ettetanke

Postby Ringperm » 06 Feb 2010, 21:39

rune2222 wrote:Vil påstå at det kreves mer av både sjømannskap og erfaring å føre danskebåten enn en senkekjølskajakk. Hvis ikke må jo en senkekjølakajakk være noe fryktlig å manøvrere :3some: :lol:

He he, et godt poeng. Men kun gyldig hvis du er fører, ikke hvis du bare drar på cruise. Da er man bare Harry *laughing4.*
Men det var et godt comeback *thumright*

For å føre denne litt tilbake på rett spor, så må jeg innrømme at det er revnende likegyldig for meg om Paul Caffey brukte ror rundt Australia, eller om Jeff Allen bruker senkekjøl på sin tur langs den norske kyst. Det eneste som er viktig for meg, er den kajakken jeg selv foretrekker å padle. De to ovennevnte padlere har en kompetanse og et dyktighetsnivå som ikke er sammenlignbart med mitt eget. Og derfor er heller ikke deres valg av kajakk av særlig stor betydning.

Jeg har en to-tre kajakker som er på lista over potensielle kjøp. Det er en med ror og en med senkekjøl. Den med ror (en kajakkpro) skal kun brukes til fysisk fostring, mens jeg foretrekker en senkekjøl båt (Rockpool Menai eller GT) til mine "ekspedisjoner". :)
Hadde Menaien hatt ror, så hadde det nok ikke vært en dealbreaker. Mens en Kajakkpro med senkekjøl ikke hadde vært like hensiktsmessig.

Konklusjon. Alt til sin tid og til sine behov.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby ViTo » 06 Feb 2010, 22:25

Den ene slår den andre i hjel.. *protest* og motsatt.. *laughing4.*

Men felles mål, det har vi.. *occasion14*
Å padle er bedre enn å ikke padle.
Verdens beste idrett...kajakkpolo:-))
Aquanaut og Nelo Moskito i stallen, men er Pinny frelst.
Pinny kommer snart hjem.
ViTo

Postby smaavoll » 08 Feb 2010, 16:49

he, he ja det er fortsatt noen som tror og argumenterer for at jorden er flat :shock:
smaavoll

Previous

Return to Hav-/Turpadling