Desemberturer 2015

Desemberturer 2015

Postby RulleRolf » 05 Dec 2015, 16:49

Da ble det en liten tur for to FUP`er på Ringshaugstranden i dag.
Det blir en større samling med FUP`er i morgen og det er meldt hyggelige forhold.
Image
Er bilder og en liten historie i bloggen.
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
De gamle bukkene har de stiveste horna.
http://rullerolf.blogspot.com/
RulleRolf

Re: Desemberturer 2015

Postby RulleRolf » 06 Dec 2015, 17:37

Stille i desember eller???
Har vært på Ringshaugstranden igjen og med hele 15 eller 16 padlende padlere så ble det en god dag.
Image
På vei ned eller?
Image
Midt i mølja.

Mer i bloggen og legg gjerne igjen en kommentar, da blir jeg glad *hello2* *occasion14*
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
RulleRolf

Postby hotshot » 07 Dec 2015, 23:54

Ja så ble det en desembertur likevel, fordi sønnen min har fått seg en diger kano som han ville prøve.
Det var pent vær på søndag, og farkosten var fjellstø, men vi kledde oss som om vi skulle padle kajakk.
Ble bra mosjon av et par kilometers padling; hadde helt glemt hvor tungt det er å padle svære kanoer.
Den er vel rundt meteren bred, flatbunnet og med seteplass til 3 voksne karer.
Å ta bilder og sitte og snakke i telefon var null stress, og det foreligger planer om motorisering og langtur.
Noen setter åregafler på slike farkoster; det går nok fortere.......

Her er det holdere for fiskestenger, drikkeflasker etc. og plenty bæreevne.
Burde kanskje tilpasset midt-tofta for to mann i bredden, med 4 padlere kunne det kanskje blitt en hurtiggående "krigskano"?

Pelicano774.jpg
Pelicano774.jpg (107.88 KiB) Viewed 4868 times

På slutten fikk vi rockhoppet litt i hekkbølgen fra Color Line: dagens mest spennende øyeblikk da vi gled over et skvalpeskjær uten å skrubbe.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Miamaria » 13 Dec 2015, 11:07

Det tok litt tid før desemberpadlingen kom i gang her, og desember-rulling venter jeg til juleferie med. Men en liten tur utpå ble det i hvert fall i går. En frisk tur, med til tider hagl i fleisen. Det ble fort glemt når vinden økte på akkurat når jeg skulle i retur. *hello2* Pleier jo å være motsatt. ;)
Resten i bloggen HER.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 27 Dec 2015, 19:12

Kort tråd med desemberturer, er vel ikke så rart når forumet har vært periodevis stengt. (Why?) Men jeg har nå vært på tur, likevel. Først padlet jeg en tur første juledag eller når det var. Floa var i hvert fall kjempehøy, og dermed fikk jeg padlet nye steder som vanligvis ikke er vann. Hele den turen er i bloggen HER.

Image

Og så har jeg vært på tur i dag. Den gikk både til lands og til vanns, dog i motsatt rekkefølge på et vis. Det ble i hvert fall samlet en Ti på skjæret-post til, og dagens julemiddag ble grillet på bål, da er man vel i mål så godt det går. Hele turen ligger i bloggen HER, for de som vil se flere bilder.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Morild » 28 Dec 2015, 20:54

Jida, det padles i desember også, men når forumet er nede osv....

Har vært ute og hilst på Synne - hun vant for å si det slik- og vært ute på litt havpadling siden sist. Gøy, men akk så uvant. Må bare skjerpe meg litt der og prioritere å padle når det er vind eller bølger. Flatt hav er nydelig fint det altså, men krevende er det ikke.....

Image

Image
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby RulleRolf » 29 Dec 2015, 15:11

Kult bilde Morild, veldig kult.
Vi gjennomførte havheng fra søndag til mandag.
Image
Deilig med snø igjen
Image
Her ligger jeg bare så utrolig godt
Mer i bloggen
RulleRolf

Postby Havfrue » 30 Dec 2015, 13:30

Det har da blitt en romjulstur på meg også, i nydelig vinterlys og frostrøyk.

Image

Vi gleder oss til dagene blir lengre og lengter etter vår, imens nyter vi det flotte lyset som er her nord for tiden

Image

Mer i bloggen, nå gleder jeg meg til å lese deres blogger! *Juleklem*
Kreativ DYI Jente som liker en god deal, padler rundt med en Avannaq åre i en NDK Romany Classic .
http://kamillaogtyven.blogspot.no/
Havfrue

Postby Miamaria » 31 Dec 2015, 00:32

Nå har jeg vært på en liten padletur hjemmefra. Dro av gårde i mørket i går kveld, og kom hjem utpå dagen i dag. Ikke så langt, men du verden for en innholdsrik tur likevel. Mye dyre- og fugleliv man fikk oppleve tett på. Men det der med å sove i telt vinterstid må forskes mer på, det var bare såvidt jeg fikk sove – og da var det plussgrader. Hele turen med flere bilder er selvfølgelig i bloggen HER. Skulle egentlig sove i hengekøye, men den gikk ikke gitt. Men da fikk jeg testet nyteltet, så det kunne jo gått langt verre.

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Return to Arkiv Månedstråder