Juniturer 2016

Re: Juniturer 2016

Postby Joker » 21 Jun 2016, 17:19

Havfrue wrote:Så gøy å se Joker at du har vært på mine trakter! Si ifra hvis du er i området og ønsker tur kamerater, jeg og gubben hiver oss fort rundt! Flotte bilder forresten!

Skal prøve å huske på det. Lekker farge du har på båten forresten :)
Joker

Postby Joker » 21 Jun 2016, 19:03

"Du skal ikkje sova burt sumarnatta" heter det i sangen, og det tok jeg helt bokstavelig. Jeg starta mandagskvelden sånn i
ellevetiden på kvelden og padla utover til Grøtøya. Planen var å få seg en liten topptur på Grøtøya i tillegg til nattpadlingen.
Lettskyet og vindstille ved start, og været ble bare bedre og bedre utover natta. På hjemturen skulle jeg ta en liten snarvei,
men den viste seg å være litt mer tidskrevende enn jeg hadde tenkt. Måtte dra kajakken ca 100 m over land.

Image
Grøtøya speiler seg i havflata. Høgbergholmen nærmest

Image
Et falleferdig krypinn på Børtneset på Grøtøya

Image
Andamsmulen og Sørfugløya

Image
En litt tidskrevende snarvei mellom Vårøya og Rebbenesøya
Joker

Postby Miamaria » 21 Jun 2016, 19:18

Her var det så grått og trasig i helgen at jeg heller prioriterte andre ting. MEN jeg hadde fått en ny kul dings som jeg jo gjerne ville teste, så jeg klarte å slite meg over dørstokken og kom meg i kajakken på søndag, en liten tur. Den er i bloggen HER.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Havfrue » 22 Jun 2016, 15:54

Takk Miamaria! Det var akkurat sånn bildestørrelse jeg mente, også var det så enkelt ;) Nydelige turer dere har vært på! Takk Joker, Lekker farge på din også ;)
Kreativ DYI Jente som liker en god deal, padler rundt med en Avannaq åre i en NDK Romany Classic .
http://kamillaogtyven.blogspot.no/
Havfrue

Postby RulleRolf » 26 Jun 2016, 10:21

De gærne har det godt.
Image
Frode skal svømme Veierland rundt i dag (10,5 kilometer)
Image
Jeg padler følgekajakk og koser meg stort.
Mer i bloggen.
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
De gamle bukkene har de stiveste horna.
http://rullerolf.blogspot.com/
RulleRolf

Postby Arjo » 28 Jun 2016, 15:06

Laster opp et bilde fra sommerens padletur. Startet 11. june i Melsomvik ved Tønsberg/Stokke, og målet var Kristiansand innen lørdag 18.06. Vi nådde Kristiansand allerede torsdag, og mine to kompiser ble da hentet. Selv hadde jeg ikke returskyss før dagen etter, så jeg padlet ut til en øy utenfor Kristiansand og overnattet. Dagen etter startet jeg mot Mandal, og kom til Tregde (3,5mil etter kr sand) før jeg ble hentet.
Dette har vært en fantastisk tur på alle måter, med fantastisk vær, og sammen med to fantastiske kompiser. Og ikke minst langs kysten av et fantastisk (Kanskje verdens mest fantastiske) land.
Tenkte jeg skulle prøve å laste opp tracking kartene, men fikk ikke til.
Attachments
20160613_163828.jpg
Havblikk
20160613_163828.jpg (20.3 KiB) Viewed 1488 times
Arjo

Postby Miamaria » 01 Jul 2016, 20:53

Ser det har vært mye fint vær rundt om. Her kommer det dessverre stort sett bare en dag i slengen, men da kan det også være ekstra fint. Sånn som denne torsdagen, da tørrdrakten ble lagt hjemme for første gang. Torsdagspadling med klubben, mer i bloggen HER. (Ta en titt på de guttene som bader, så ser man nok ca. temperaturen i vannet.)

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 03 Jul 2016, 18:32

Tur til Vedøya forrige lørdag. Kvalbiff på menyen, stort bedre mat får man ikke. Hele turen selvsagt i bloggen HER med mange flere bilder.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 04 Jul 2016, 16:43

Da er den siste junituren kommet i bloggen. Er det ikke typisk, at når man for en gangs skyld skal ha bål, så er det et helsikes liv å få fyr på det? Nuvel, det gikk, og det ble middag. Ellers kanonfin tur, med masse maneter og greier. Resten ibloggen hER.

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Previous

Return to Hav-/Turpadling