Juniturer 2017

Juniturer 2017

Postby hotshot » 06 Jun 2017, 07:23

En uke inn i juni og dette er første tur?
Jeg har sett nøye etter,, men finner ingen andre..
Så altså: første gang på vannet i kajakk i 2017!

Og selvsagt i en "ny" båt: Corrann Addison designet "crossover" Azul Xenon. Mer om dette i eget innlegg senere.

Sted: "kulpen" i Lysakerelva på lav vannstand. 15 grader i vannet. Valgte Hiko Rogue padlejakke over 3mm Europris våtdrakt fremfor tørrdrakt som jeg også hadde med. Det var helt OK..

Formen er preget av et liv på kontoret, men teknikken er grei nok. Tenker ikke, alt går fortsatt automatisk, enkle ruller og dype støttetak, styring på liten surfebølge.

Ingen referanser å sammenligne med siden høsten 2016 (var det Tsunami 165?), så vondt å si om båten er bra. Men den virker kursstabil samtidig som den snur 180 grader på 2-3 åretak. En enkel test: padle baklengs mot strømmen SKAL være litt vanskelig, det betyr at båten ser "selvstyrende " når du padler forlengs. Denne kajakken har "innebygget" styrefinne som en del av selve skroget, og det virker tydeligvis. Bakenden har festepunkt for ror, men ser ikke noen grunn til å montere slikt foreløpig.

Uansett fint å komme seg over dørstokken, og jeg ble slitnere av å finne fram og pakke utstyret enn av padlingen.

AzulDSC03574.jpg
AzulDSC03574.jpg (254.24 KiB) Viewed 959 times
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Re: Juniturer 2017

Postby Arjo » 09 Jun 2017, 09:52

Padlet ut fra Kämpersvik fredag ettermiddag 02.06. Den Svenske skjærgården er proppfull av holmer og skjær, rett og slett fantastisk padleområde. Padlet mellom Lökholmen og Dannholmen, (der Ingrid Bergmann hadde sitt sommerparadis) og videre til Hjärteröen. På grunn av mangel på trær og vær, ble hengekøya liggende i båten, og teltet ble slått opp. Fantastisk å ligge tørt og godt i et telt og høre regnet på yttersiden.
På lørdag padlet jeg videre rund Hamburgsö, og mot Fjällbacka, der det ble rast på en liten holme. Kokte havregrøt og slappet av en stund, før jeg padlet tilbake til Kämpersvik og kjørte hjem.
Ikke noen langtur, men nok til et lite kick.
Attachments
Screenshot_20170609-103501.jpg
03.06.17
Screenshot_20170609-103501.jpg (21.38 KiB) Viewed 891 times
Arjo

Postby Morild » 11 Jun 2017, 21:15

Long time no see. Lite padling siste året av diverse årsaker. Men jeg padler. Litt. Inn i mellom. Må tilstå at jeg nok bruker mer tid på Instagram for å orienterer meg rundt om i padleverden, enn på forumet og diverse blogger. Er nok blitt påvirket av hurtigkonsumkulturen jeg også. Sveipe, scrolle, fort, fort, videre til neste gjøremål. Bloggen er oppdatert med første skikkelige rulletrening på aldri så lenge. Bare å kikke innom! http://sjoaah.blogspot.no

Image
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Miamaria » 15 Jun 2017, 10:37

Hmmm, ja jeg har vært på tur men ligger visst litt etter med bloggingen... Nå har jeg fått en overnattingstur med hammocken på plass i hvert fall. Neste tur gikk til Sommarøy utenfor Tromsø der det var ei knallflott damesamling sist helg. I mellomtiden kan man lese om og se bilder fra turen som gikk fra Ringstad til Guvåghytta, til Snarset og tilbake til Ringstad. Flott tur det også. Du finner den HER i bloggen.

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby RulleRolf » 28 Jun 2017, 18:44

Da ble det en liten padletur sånn på privaten i dag, har hatt over 40 stykker på kurs siden mai, phuuu.
Image
Fine forhold.
Image
Fine forhold del 2
Image
Kjekkeste lille gassgrillen jeg har sett
Mer i bloggen
Point 65 Freya Expedtition Prolite, Point 65 Whisky, Zegul HV 520, Elvekajakk, Think Legend Elite.
De gamle bukkene har de stiveste horna.
http://rullerolf.blogspot.com/
RulleRolf

Postby Miamaria » 30 Jun 2017, 11:48

Åja, det er kurs det går i hos deg for tiden. :) Vi hadde sommeravslutning (som om vi slutter å padle - men sånn i klubbregi) i går, men først måtte jeg blogge sist søndags tur. Gråvær, men jeg klarte å kreke meg over dørstokken til slutt, og padlet mellom halvannen og to mil. Ikke verst for å ha ligget an til en padleløs helg. Innlegget i bloggen HER.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Morild » 02 Jul 2017, 11:27

Ligger litt etter med turrapportene her og, men det har ikke så mye å si for det er jo ikke så ofte.....

Årets lyseste dager blei i alle fall behørig padlet inn. Fikk frisket opp kammeratredning gjorde jeg også.

http://sjoaah.blogspot.no/2017/07/midtsommer.html

Image

Image
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Miamaria » 04 Jul 2017, 13:54

Det ble akkurat en tur til i juni, klubben hadde sommersamling, vi ble seks stykker i løpet av kvelden. Ikke den helt store oppslutningen for tiden, men noen nye og trivelig blir det jo uansett. Mer i bloggen HER.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Return to Hav-/Turpadling