Arctic Womens Playground - AWP

Arctic Womens Playground - AWP

Postby Miamaria » 18 Jun 2017, 13:07

Forrige helg deltok jeg på AWP, et flott arrangement for padledamer, som også i år var på Sommarøy utenfor Tromsø. Med flotte instruktører som vår egen Mia Kanstad Kulseng, Justine Curgenven, Jannie Heegaard, Catriona Nicol, Paulette Topsøe Jensen og Kate Duffus samt assistenter er det en utrolig lærerik helg å være med på. I tillegg er det dyktige arrangører som legger alt til rette for ei inspirerende helg. Vi er forsåvidt fornøyde med at det er plass til flest mulig av oss i nord, men jeg unner til en viss grad søringdamer også å bli obs på denne. Men obs, man bør være tidlig ute for å få plass. Pleier å bli arrangert andre helg i juni. For mer info, sjekk hjemmesiden deres: https://arcticwomensplayground.wordpress.com/ (De er selvsagt også på Facebook.)

Del 1 av min helg der i år er kommet i bloggen HER nå.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Re: Arctic Womens Playground - AWP

Postby Miamaria » 23 Jun 2017, 19:02

Episode 2 er kommet i bloggen HER nå. Straumpadling i Rya, og øvelse med redningsskøyta. Og knallværet fortsatte. :)

Image
Last edited by Miamaria on 26 Jun 2017, 18:58, edited 1 time in total.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Joker » 25 Jun 2017, 11:54

Synd du ikke fikk sett moskus, men en tur rundt Ryøya er likevel flott. Storstraumen er en av Tromsøs beste fiskeplasser.
Joker

Postby Miamaria » 26 Jun 2017, 19:02

Jada, fint ble det, og nå er resten også kommet i bloggen - HER. (Og linken i forrige innlegg er ordnet... :oops:) Fin straumpadling og knallflotte omgivelser. Kan godt tro det er en bra fiskeplass, det sto mye folk på bergene bortover, med fiskestenger. (Fant vi omsider ut, vi holdt på å padle rett inn i fiskeområdet deres...) Damene på forumet må for øvrig vurdere å ta turen neste gang det er AWP. Jækla bra, til og med padlekjendiser der. (Clickbait, he he)

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Joker » 26 Jun 2017, 19:22

Så utrulig flott det var i Rystraumen den helga. Sånn er det sjelden når jeg er der.

Fjellene, det er nemlig tre stykker, heter forresten Bentsjordtindan. Fra Rya er det Nordre, Piggen og Søndre Bentsjordtinden.
Joker

Postby Miamaria » 26 Jun 2017, 22:43

Ja det var skikkelig flott, enda har jeg ikke fått det beste med, det var noen superfine bølger helt øverst i Litjestraumen for surf. (Du kan høre ropet fra Anna som surfer der såvidt i filmen, men da er det en stein imellom oss.) Men synd det kom så mange båter i den største straumen, kunne nok vært morsomt der også.

- Og takk for fjellnavn. :) *thumleft*
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 28 Jun 2017, 17:46

Nå er fjerde og siste episode kommet i bloggen, du finner det HER. Ei flott helg som anbefales sterkt om du har mulighet neste år.

Image

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Return to Hav-/Turpadling