Augustturer

Augustturer

Postby hotshot » 09 Sep 2017, 20:57

Og så er det august og turen går til Kvitsøy, ansett av mange som et padleparadis.
Vi hadde mye annet å gjøre, men fikk lagt inn en liten padletur. Vi var litt feige og forsiktige, bla. pga. nyanskaffet og uprøvd utstyr.
Men det ble noen timer rundt omkring ute i skjærgården med naturopplevelser og litt nye erfaringer; teknikken får bli en egen rapport.
Et lite strandhogg hvor kajakkene ble utstilt mens vi spiste og slappet av.
Valley Aquanaut Club og Seabird Åfjord Club med Nordsjøhorisonten i bakgrunnen:

DSC03106Kvitsøy.jpg
DSC03106Kvitsøy.jpg (121.55 KiB) Viewed 295 times

Fint å se litt åpent hav som avveksling til Oslofjorden. Nytt syn på hjemveien: en lekter har lempet inn en haug med enorme steinblokker til forsterkning av moloen. Den fikk juling, men holdt da storstormen nylig tok Revingsvarden som etter sigende har stått i 80 år.

DSC03103Molo.jpg
DSC03103Molo.jpg (128.13 KiB) Viewed 295 times

Fant bla. dette ved et raskt Google søk:
http://einnsyn.kystverket.no/einnsyn/re ... tId=513154

Og det betyr at de som kommer inn fra havet har mistet et nyttig landemerke for å finne trygg vei inn til beskyttet farvann.
På den annen side var vel dette småpirk ift. hva de opplever på andre siden av Atlanteren for tiden.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Re: Augustturer

Postby Miamaria » 10 Sep 2017, 11:28

Det ble en del turer i august. Blant annet nå på slutten, dro Vesterålen og Lofoten padleklubb til Raftsundet. Værmeldinga var uggen, men vi lot være å avlyse likevel. Det viste seg å være lurt! Del 1 HERog del 2 HER i bloggen, del 3 kommer etter hvert.

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 10 Sep 2017, 11:42

Får slenge inn noen til. Dagen før vi dro til Raftsundet så hadde vi torsdagspadling til Straumen. Det ble en rolig tur i flott lys, på tide å ta frem lyktene igjen. Den turen finner du HER.
Image

Jeg og Wenche padlet også en tur til Åsand, litt usikker om det var helt i slutten av juli eller i august. Men det var i hvert fall en knallfin tur, så om det er dobbelpost så får dere prøve å tilgi det. Vi var innom Sandvika først, også. Turen finner du HER.
Image

I august har padleklubben også satt ny rekord for deltakelse på torsdagspadling, det var selvfølgelig veldig artig. Noen padlet helt til Gjæva, mens de ferskeste stoppet på Risøya, og svingte innom Storskjæret. Dermed fikk alle samlet seg en 10 på skjæret-post underveis. Den turenfinner du HER.
Image

Det var også mange som ble med da vi padlet til Åserøya. Her kom det litt vær akkurat da vi var i gang, så vi måtte legge turen litt om. Men det ble positivt tatt imot, og folk koste seg bare verre. Noen fikk testet seg litt utenfor komfortsonen også, uten for stort ubehag. Denne turen finner du HER.
Image

Torsdagspadlinga var også en sving innom Vikøya i august, det ble også en flott tur selv om vi ikke var så veldig mange. Den turenfinner du HER.
Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 12 Sep 2017, 16:39

Del 3 av turen i Raftsundet er nå kommeti bloggen HER, med storfisk og det hele. Ja, ikke meg da, men jeg fikk smake, og den var god. Flott tur, uten tvil.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Return to Hav-/Turpadling