Oktoberturer 2017

Oktoberturer 2017

Postby Joker » 14 Oct 2017, 20:25

I går måtte jeg bare stikke fra jobb rundt lunsjtider. Meldinga for helga var ikke akkurat helt stjerne. Det ble noen nydelig timer
loffing langs land.

Image
En sandstrand i verdensklasse, men med en badetemperatur for spesielt interesserte

Image
Her er det rett og slett fiiiint

Image
Joker

Re: Oktoberturer 2017

Postby Olav » 15 Oct 2017, 11:40

Du hadde noen gode timer der, slikt en drømmer om når høststormene slår til.
Olav

Postby Joker » 15 Oct 2017, 12:14

Ja, jeg kan leve lenge på den turen.
Joker

Postby Miamaria » 16 Oct 2017, 09:00

Lurt gjort, jeg burde gjort det samme. Isteden jobbet jeg hele dagen, og var så utslitt at jeg måtte ta en middagshvil for å komme meg ut og nyte ettermiddagen før gråværet. Da jeg våknet om kvelden var den flotte ettermiddagen over, og det var bekmørkt... Så det ble ikke noe av.

Men gråværet ble det noe av, så da fikk jeg begynt bloggingen av forrige helgs tur. Del 1 av Efjord-tur ligger derfor nå i bloggen HER.

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 17 Oct 2017, 17:28

Sist helg ble det bare tull med gråvær og kjipt. Men jeg klarte å komme meg en liten tur i kajakken for litt rull og tull. Plages med rulla for tiden, men det gikk greit nok med grønlandsåre. Det bare at det padler jeg jo ikke med til vanlig, så det er ikke videre realistisk øving. Neste gang blir det med kamera på for å se hva det er jeg gjør feil. Aner meg at det er en haug med ting samtidig. Anyhow, bilder (fotograf på land er alltid gøy selv om han ble kort tid denne gangen, han var nok litt kald for han badet (!) da jeg kom) finnes i bloggen HER.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 23 Oct 2017, 08:00

Jobbhelg, men jeg kom meg ut en tur på lørdag, da all jobbingen ble plassert på søndag. Et herlig vær og flott solnedgang, men nå begynner det virkelig å nærme seg vinter. Fjelltoppene er hvite, og marka er full av rim om morgenen også i lavlandet. *Hutre* Her var det bare å ta fram et ekstra lag ull, det blir nok det nå framover. Samtidig fikk jeg testet den nye fiskesnella, som heldigvis fungerte aldeles utmerket. Resten finner du i bloggen HER.

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Morild » 25 Oct 2017, 18:12

Da har man faktisk vært ute å padlet igjen. Ikke rare turen, men en kort padletur er bedre enn en lang hadde jeg nesten sagt. I allefall når albuen ikke er helt på lag (eller resten av kroppen for den del). Kort tur betyr også få bilder......

Image
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Miamaria » 27 Oct 2017, 07:29

Denne er vel egentlig fra september, men den har visst blitt avglemt så ble ikke blogget før nå. Vi har jo torsdagspadlinger mange uker, og denne uken før Børøyaracet skulle gå av stabelen slo vi til med teknikktrening på torsdagspadlinga. Vi var skikkelig heldige med været også, så det ble en flott tur med fokus på teknikk. For min del var det førsste gang med vingåra på lenge, hadde glemt hvor utrolig lett den er. Men det var litt annerledes å padle med den. Blogginnlegget HER.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 09 Nov 2017, 08:36

Ikke helt oppdatert på datoer, dette ble muligens i november. Men vi hadde i hvert fall en liten sikkerhetsworkshop nylig, som nå ligger i bloggen HER. (Dessverre var bølgene ren ønsketenking. Ble flatt hav.)

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Return to Hav-/Turpadling