Instagram?

For de diskusjoner som ikke omhandler padling

Instagram?

Postby lph » 13 Nov 2017, 11:44

Hei, er det mange her som bruker Instagram aktivt?

Jeg merker at jeg bruker Instagram mer og mer, som inspirasjonskilde men også bare for å orientere meg om fine turmål, både for padling og andre turer. Har stor glede av å følge enkelte som driver med samme type friluftsliv som jeg gjør. Kommersielle aktører har nok de peneste bildene, men ikke-kommersielle har kanskje de ærligste ;-)
lph

Re: Instagram?

Postby Miamaria » 13 Nov 2017, 12:43

Padlemia1 her. Å si at jeg bruker den aktivt er nok å ta i, men jeg legger ut bilder fra tid til annen. Det blir mest til at jeg ser, for det kan jeg gjøre på datamaskinen, mens jeg av en eller annen rar grunn må inn på Ipaden for å få lagt inn bilder. Og det gjør jeg sjelden, for jeg får opp så mye reklame når jeg sjekker Instagram der, i forhold til på datamaskinen.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Svalbard » 14 Nov 2017, 10:46

Bruker Instagram relativt regelmessig, både for å profilere egne bilder samt for å sjekke andres bilder. Jeg mener selv at det kan hentes mye inspirasjon av å se hva andre får til, både når det gjelder padling og fotografering. Pluss at det er enkelt, av og til vil man kun ha den visuelle inspirasjonen uten å måtte lese seg igjennom en blogg. Leser selvsagt en del blogger også, men mest når det er ro i heimen, fyr i peisen og man kan nyte "fortellerens" erfaring og opplevelser av en tur :-)

Bruker stort sett kun mobilversjonen av Instagram.
Alversund
alphakayakgear.no
Nordhordland Padleklubb
Tahe Greenland T
Svalbard

Postby Morild » 19 Nov 2017, 11:48

Jeg bruker Instagram aktivt- NÅR jeg er på tur. Derav behovet for vanntet deksel til iPhone fordi jeg i hovedsak bruker den til å ta bilder med som jeg legger ut på Insta. Ellers bruker jeg Instagram omtrent på samme måte som deg Iph, men har begynt å styre unna de kommersielle, selv om de ofte har fantastiske bilder. Rett og slett fordi jeg ønsker mer "ærlige" bilder uten at noen skal pushe på meg et produkt. Jeg er ganske kresen på hvem jeg følger - det må først og fremst være OK kvalitet på bildene, ikke nødvendigvis fantastisk, men noenlunde bra. Jeg kjenner jeg begynner å bli lei alt maset soiale medier medfører samtidig som jeg er blitt veldig (negativt) påvirket selv. Blogger blir ofte nedprioritert fordi de tar mer tid enn Instagram- og jeg vil ha det kjapt, kjapt, kjapt! Min egen blogg er pr.dags dato kun for egen del- en slags minnebok og motivasjonsfaktor til å komme meg på tur likevel, til tross for vondter. Samtidig som jeg savner roen det å lese en blogg gir. Men instagram er et fantastisk kilde til inspirasjon- både fototeknisk og turmessig.
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Joker » Yesterday, 00:24

Jeg er verken på instagram eller innehaver av egen blogg, men av de to liker jeg blogg best. Her får jeg både i pose og sekk. Mange flotte bilder og fine historier/turbeskrivelser. Det er ikke alltid jeg leser hver eneste bokstav på de bloggene jeg er innom jevnlig, men bildekavalkaden kjører jeg alltid.
Joker

Return to Off Topic