Novemberturer 2017

Novemberturer 2017

Postby Miamaria » 14 Nov 2017, 21:13

Folkens, det er blitt november. Noen er vel ute og padler? Jeg kom meg omsider ut sist søndag. Dessverre ikke i Inuken, for jeg nådde ikke justeringa til fotbrettet. Det er nå fiksa, så kanskje neste gang. :) Men det ble en tur med han Tykje rundt Skjervøyene. En fin tur, selv om den ble alene. Traff på uvanlig mange teist denne gangen, ellers var det en rolig tur med en liten smak av storhavsbruset underveis. Jo, og så testa jeg novemberrulla. Har begynt å rulle hver måned igjen, i hvert fall er det planen at jeg skal fortsette hver måned framover. Det gikk så der, får man si. :roll: Flere bilder ligger selvsagt i bloggen HER.

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Re: Novemberturer 2017

Postby Joker » 17 Nov 2017, 00:13

Hadde en liten tur første søndagen i november når det var skikkelig storflo. Det ble ingen ordentlig tur,
bare en runde utenfor naustet. Det nærmer seg tiden på året når aktiviteten er heller laber.

Image
Det er luksus å kunne sette seg i kajakken på nausttrappa

Image
Det er sjelden jeg er en del av rushtrafikken når jeg padler. Her er en av Tromsøs mest trafikkerte rundkjøring

Image
Fjæreplytten var i det medgjørlige hjørnet i dag og holdt seg i ro sånn at jeg fikk tatt bilde

Image
Det var helt stille og mørket kom fort straks sola forsvant
Joker

Postby smaavoll » 21 Nov 2017, 16:40

Veldig fine bilder der Joker, savner padling i Nord Norge.

Her går det slag i slag med tur både på sjøen og på fjellet. Har allerede fått en skikkelig vintertur med teltovernatting*occasion14* .

Image

Image

Flere bilder og tekst her:
http://smaavoll.blogspot.no/2017/11/vintertur.html
smaavoll

Postby Miamaria » Today, 13:16

Uff, ja det blir labert her i gården også når det kommer på denne tiden av året, det må nok innrømmes. :( En ting er at det er kjølig, men det blir jo så fort mørkt (eller aldri skikkelig lyst, hvis det er overskyet). Jeg har også overnattet i telt siden siste post, faktisk i minusgrader. Postet ikke her siden det bare var i hagen så jeg teller det ikke direkte som tur - men noen kan jo synes utstyrstesten er interessant. Jeg er i hvert fall obs på Exped sine pegs heretter, og drar nok ikke på flere dagers tur med bare dem.
http://padlemia.blogspot.no/2017/11/utstyrstestnatt-i-hagen.html

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Return to Hav-/Turpadling