Hjemme igjen, lastet over bilder til PCen.
BTW: Har sjekket ut Sony DSC TX5 "vanntett" kameraet på nett, og det var som fryktet. De fleste som har tatt sjansen på å dykke med dette kameraet, har dårlige erfaringer med Sonys garantiordninger. Har selv vært såpass skeptisk til konstruksjonen at jeg har nøyd meg med bare å se på den påståtte vanntettheten som en sikkerhetsmargin som gir litt mer ro i sjela når man har det med på padletur. Det tar greie bilder til nettbruk og kostet ikke mer enn andre brukte kompaktkameraer.
Northshore Aspect på stranda med Select X-fiber fra Seabird og halvferdig hjemmesnekret laminert GP åre.

- IMG_2062HHaspectGP.jpg (89.76 KiB) Viewed 1781 times
GP-Åra funker helt greit, litt bred i grepet (9,5 cm) , så jeg høvlet ned de ytterste 20 cm til 8 cm bredde. Bør være moden for litt høvling for å ned vekten, og finpuss før oljing.. Beholder lengden på ca 225 cm foreløpig. Antagelig mer om dette senere i Gjør det selv.
Litt fartstester GPSen ute i bukta med Aspect kajakken ga 8,9 km/t (ca 4,8 knop) med Select åre og 8,3 km/t (ca 4,5 knop) med GP åra. Det gikk fortere i fjor, men skylder på at jeg fortsatt er litt slapp og utrent etter influensaen som ga sen sesongstart.
Dag 2 (lørdag) ble det en padletur ut til nordsiden av Hankø med meg i Reval Midi. Begge kajakkene føles stø og greie rett ut av vinterdvalen, som de begge har tilbragtt i skogen bak hytta
På vei utover:

- DSC03117mai2018.jpg (116.68 KiB) Viewed 1781 times
Rasteplass, fint med utsikt som gir litt horisont selv om vi vet at den andre siden av Oslofjorden ligger rett bortenfor.

- DSC03123mai2018.jpg (94.63 KiB) Viewed 1781 times
Og fortsatt knallvær med nærmere 30 grader i lufta og fullt brukbart badevann.
På søndag fikk vi besøk på hytta. Mor tok med sin venninne på padletur mens gubbene ble igjen på stranda. Jeg rulletrente i en gammel elvekajakk. Den andre gubben nøt godværet på land mens han så på at jeg prøvde å få kajakken på høykant ved å fylle den med vann. Den fløt dessverre altfor godt.
Damenes turpadling ga mersmak, så hvis ingen vil kjøpe kajakker, finnes det vel en ny mulighet til å få parkert en farkost ........
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.