Padleturer 2018

Re: Padleturer 2018

Postby Mareng » 29 Oct 2018, 07:40

Film fra lørdagens tur :)

Aller første tur med GoProen. Setter pris på å fø høre hva som var bra, og hva som kan bli bedre :) Har ingen planer om å bli profesjonell ressigør, men det må ihvertfall bli sebart ;)

Redigert på en iPhone, stykkevis og delt når jeg har hatt tid til overs

https://youtu.be/VAQcA72LILM
Attachments
27707E09-607B-45BB-BFFE-A2C5F796263B.jpeg
27707E09-607B-45BB-BFFE-A2C5F796263B.jpeg (444.99 KiB) Viewed 294 times
Padler fra Askøy :)
Mareng

Postby hotshot » 29 Oct 2018, 11:26

Stillbildet her på siden var jo stilig og skapte store forventninger!

Videoen var litt mer stillferdig, for spesielt interesserte? Tror det er større marked for en kortere versjon hvor du skjærer ned på transportstrekkene.
Teknisk sett er det jo OK, men tror det kunne vært fint med litt "krydder". Det er kanskje lurt å legge en plan før turen, Utsetting og ilandstigning skaper jo for eksempel avbrekk i forhold til padlingen, og du kunne kanskje beholdt mer av dette, så sant du ikke slo av kamera? Kanskje gå i land og skifte kameravinkel for å skaffe noen bilder til innklipp? Legge inn en rulle og andre kunststykker som variasjon? Og se litt mer på omgivelsene? Undervannsbildene er jo sånn sett en god ide.

Mulig du er begrenset av "redigeringsutstyret", og har fått mye ut av lite? Kanskje du for eksempel bare har hatt mulighet til å legge ting i opprinnelig rekkefølge?
Hvis du lemper stoffet over på en PC, så finnes det jo gratis videoredigeringsprogrammer med flere muligheter.

Men dette er vel i utgangspunktet en "dokumentarfilm" og rutebeskrivelse, og et bra første forsøk. Og så kommer jo spørsmålet om det er "juks" å bruke bilder fra andre opptak?

Det ligger for øvrig mange videoer på Youtube som hadde hatt godt av å klippes ned som er laget av folk med lang erfaring og tyngre utstyr.........

Ser frem til flere innslag *hello2*
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Mareng » 29 Oct 2018, 11:59

hotshot wrote:Stillbildet her på siden var jo stilig og skapte store forventninger!

Videoen var litt mer stillferdig, for spesielt interesserte? Tror det er større marked for en kortere versjon hvor du skjærer ned på transportstrekkene.
Teknisk sett er det jo OK, men tror det kunne vært fint med litt "krydder". Det er kanskje lurt å legge en plan før turen, Utsetting og ilandstigning skaper jo for eksempel avbrekk i forhold til padlingen, og du kunne kanskje beholdt mer av dette, så sant du ikke slo av kamera? Kanskje gå i land og skifte kameravinkel for å skaffe noen bilder til innklipp? Legge inn en rulle og andre kunststykker som variasjon? Og se litt mer på omgivelsene? Undervannsbildene er jo sånn sett en god ide.

Mulig du er begrenset av "redigeringsutstyret", og har fått mye ut av lite? Kanskje du for eksempel bare har hatt mulighet til å legge ting i opprinnelig rekkefølge?
Hvis du lemper stoffet over på en PC, så finnes det jo gratis videoredigeringsprogrammer med flere muligheter.

Men dette er vel i utgangspunktet en "dokumentarfilm" og rutebeskrivelse, og et bra første forsøk. Og så kommer jo spørsmålet om det er "juks" å bruke bilder fra andre opptak?

Det ligger for øvrig mange videoer på Youtube som hadde hatt godt av å klippes ned som er laget av folk med lang erfaring og tyngre utstyr.........

Ser frem til flere innslag *hello2*

Takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding :) Bilder pluklet jeg ut fra filmen, det ble litt kult! :)

Dessverre var batteritiden bare 1,5 timer, så rullingen fikk jeg ikke tatt med dessverre :( Hadde forsåvidt ikke trengt å ha kameraet på så mye heller, så litt rulling blir med neste gang :)

Det er også GPS funksjon på kameraet, slik at man kan få opp litt data der også. Padlerute, fart mv. Har ikke prøvd ut det enda.
Mareng

Postby Miamaria » 29 Oct 2018, 12:09

Kortere klipp er nok et godt tips for å holde på oppmerksomheten til folk ja. Har du et kompaktkamera eller annet å variere med innimellom er nok det også et lurt tips. Litt ensformig, men det er jo stemningsfullt likevel. *thumleft*

Jeg bor i en garasje for tiden så jeg sliter litt med å holde ting oppdatert, men har fått Surf'n'fun på plass i bloggen. Det burde dere vurdere å komme på en gang, et fantastisk sted.Ligger HER i bloggen nå, dessverre litt kamerakrøll men noen bilder ble det heldigvis.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Mareng » 29 Oct 2018, 13:03

Miamaria wrote:Kortere klipp er nok et godt tips for å holde på oppmerksomheten til folk ja. Har du et kompaktkamera eller annet å variere med innimellom er nok det også et lurt tips. Litt ensformig, men det er jo stemningsfullt likevel. *thumleft*

Takk :)

Smart tips! Jeg har jo iPhonen i lommen hele tiden. Bruker lifeventure vanntett deksel, så det fungerer tålig ok å betjene når det er helt vått.
Mareng

Postby smaavoll » 29 Oct 2018, 20:55

Det har blitt litt padling i oktober også, både rundt Stavanger, men også i Hordaland. Bømlo har alltid noe å by på *occasion14*

Image

Litt mer tekst og bilder her:

https://smaavoll.blogspot.com/2018/10/o ... dling.html
Last edited by smaavoll on 30 Oct 2018, 14:47, edited 1 time in total.
smaavoll

Postby Monsenrulle » 29 Oct 2018, 21:30

Fra søndagens rundtur på Granasjøen, -9 og skyfri himmel.
IMG_0629.JPG
IMG_0629.JPG (130.86 KiB) Viewed 243 times
Monsenrulle

Postby Mareng » 03 Nov 2018, 15:41

Prøver meg igjen med GoProen

Var ute å padlet en kort ettermiddagtur i går. Og da tok jeg med nye duppeditten på tur.

Filmet i 1080p og 50 fps. Filmora Wondershare takler ikke 50 fps, så jeg måtte redigere alt på telefonen igjen... Like greit å holde seg til 24 fps (eller 30?) tipper jeg?

Prøvde å kutte mye ned på sekvensene, og kyrdre den med litt rulletrening på slutten. Får også med noen fugler som dukket opp fra sjøen rett foran kajakken.

2,5 minutter lang. Synes den ble bedre enn den forrige. Selve stilen blir noenlunde lik, det er en langsom prosess å gjøre dette på telefonen:

https://youtu.be/vrm_c59QBGA
Attachments
5EADB0A0-5A26-4F38-887D-30C4D72F7A02.png
5EADB0A0-5A26-4F38-887D-30C4D72F7A02.png (346.68 KiB) Viewed 152 times
Mareng

Postby hotshot » 03 Nov 2018, 16:27

Ja, dette var jo mye morsommere å se på enn forrige snutt, og det skyldes selvsagt rullesekvensen(e). Og det er jo også morsomt å se at du har blitt ganske så trygg på dette. Det er jo egentlig nytt at vi får en "generasjon" av padlere som lærer å rulle med nettet som "instruktør". Dette er gøy *hello2*
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Morild » 03 Nov 2018, 23:03

Var ute en tur forrige helg. Hadde egentlig tenkt å ta ei rulleøkt, men siden jeg hadde glemt den ene hansken igjen hjemme, tok vi sikte på en liten padletur istedenfor. Litt tung sjø og store dønninger på yttersida til at jeg jeg klarte å slappe av i greenlanderen, uten vest og kun med tuiliq, men det går helst bra (dessuten var det pålandsvind). Tilbake til start fikk vi tidenes lysshow- aldeles fantastik.

Flere bilder i bloggen min åffcårse..

Image

Image

Image
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild