Svaret er alt for sjelden. Sjeldnere enn å øve på rulla jaffal. Og slikt straffer seg. Prøvde på egenredning for første gang på aldri så lenge for en tid tilbake- og fikk det f.... med ikke til

Etter det har jeg skjerpet meg, og har etterhvert klart å karre meg opp i kajakken igjen. På flatt hav. Så det står dårlig til. Men jeg vet hva jeg skal prioritere fremover.....Problemet er jo at jo dårligere jeg er (jeg vet jo innerst inne når jeg får til og ikke får til), jo lengre sitter det inne å øve på egenhånd. På turpadling i lag med andre er det sjelden/aldri lagt inn ei redningsøkt, så det er på en måte greiest å holde på sjøl. Dersom man hadde hatt mer fritid. Så det blir en nedadgående spiral. I lag med andre blir det mest turpadling uten innlagt øving, som i sin tur fører til at jeg vet jeg blir dårligere på egenredning og utsetter og utsetter det å øve på egenhånd. Som på ingen måte hjelper. Til det altså står så dårlig til at jeg faktisk lever litt farlig i kajakken til tider. Og så påvirker det rulla også, for den kan jeg ikke helt stole på. Og når jeg vet at jeg ikke har en bombesikker egenredning på lur, da utgår rulling også. Nei- det må nok bli litt skjerpings på denne fronten ja......