Padleturer 2019

Re: Padleturer 2019

Postby Miamaria » 20 May 2019, 15:00

Det ble en kort tur i Hognfjorden for å ta bilde til en 10 på skjæret-post neste år ganske nylig, men der ble jeg sannelig stoppet av isen. Nå har den nok gått, men det var litt for seint for denne turen. Sånn går det når man ikke gidder å kjøre ekstra for å sjekke. Nuvel. Turen ligger HER i bloggen nå.
Image

For halvannen uke siden hadde vi også en FLOTT torsdagspadling (flyttet onsdagspadlinga pga kjipt vær, det lønte seg) som ble nesten magisk fin. Damen som ble med regnet med å få gangsperre i smilemusklene, så fint var det. Turen ligger HER nå.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 30 May 2019, 10:40

Noen flere turer har kommet i bloggen nå.

For noen helger siden padlet jeg for eksempel på jobb ut til en øy, det ble en aldeles nydelig tur. Ikke tar det så mye lengre tid heller, egentlig. For jeg starter jo ganske nært, i forhold til om jeg skulle bruke motorbåt. For første gang padlet jeg meg rett på elg også. Fantastisk opplevelse. Mer i bloggen HER.
Image

Så hadde vi også en fin onsdagspadling til Godvikbotn, ikke så lang men veldig koselig og fin tur. I bloggen HER.
Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 12 Jun 2019, 20:01

Mye fint vær, så lite blogging. Men nå ble jeg IGJEN sjuk, så da har jeg om ikke annet blogget en tur forrige helg, som gikk i nabokommunen. De har padleklubb men den har ligget litt brakk en tid, nå prøver de å få liv i den igjen. Så da tok jeg turen for å støtte opp, fin ble den også. Bilder i bloggen HER.

Image

Image

Oppfriskningspadling med noen stykker i klubben er også kommet i bloggen HER. En kjempeartig ettermiddag, hoftene løsner litt etter slike økter.
Image

Ja, jobbturen til Skipnes er forresten kommet HER i bloggen. Det er kjekt med helgevakt når jeg får padle dit jeg skal. Flott vær var det også.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby hotshot » 30 Jun 2019, 00:25

Rakk så vidt en Junitur; temmelig sen sesongstart.
Det vanlige området på utsiden av Snarøya. Dagens kajakk Zephyr, og mor i sin lille Tsunam 120i:

IMG_0173snaroyaFSIV.JPG
IMG_0173snaroyaFSIV.JPG (137.54 KiB) Viewed 2082 times

Pent vær, så jeg padlet i t-skjorte. Vanntemperaturen var "trygg" men fristet ikke så veldig til rulle. Juni-rulla ble utsatt til jeg var tilbake i havnebassenget, og var kald nok til at jeg begrenset det til ned og opp på samme side etter en innledende sveipestøtte med litt kløning som viste at dagens åre ikke har "selvrullende". blad-form. Vannet var forresten ikke kaldere enn at vi tok et raskt bad etter å ha fått kajakkene på land. Men godt å endelig ha kommet utpå.

Dagen derpå: støl i ryggen og sliten i beina, men ikke i armene. Så da gjør jeg noe riktig, og lenge ubrukte muskler er tatt i bruk.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Miamaria » 04 Jul 2019, 09:00

T-skjortepadling er jo flotte greier. *thumright* Her har jeg vært sjuk en masse t-skjortedager så jeg har ennå ikke padlet uten tørrdrakt i år. :cry: Men forhåpentligvis snart.

Sist søndag kom jeg meg omsider på tur igjen. Herlighet så deilig! Og så fantastisk dag! Turen gikk over Eidsfjorden og inn hele Olderfjorden. Den er virkelig flott, frodig og snirklete. Hadde ute snøret store deler av turen, fisk ble det også på kroken. Men som vanlig ingen sjøørret. (Dog en spenstig høvelig stor lyr, så det var artig likevel.) Mer i bloggen HER.

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby hotshot » 06 Jul 2019, 13:10

Første Julituren ble mest rull&tull i full mundur på hytta. 16 grader i vannet og ikke så mye mer i lufta.
North Shore Aspect har litt svak sekundærstabilitet, men med AT Oracle åra var jeg ikke så bekymret for det, selv om årets treningsgrunnlag var en flattvannstur og 1/2 rulle. Da var det jo bare å prøve en Seal-launch:

AspectSeal2.JPG
AspectSeal2.JPG (109.22 KiB) Viewed 1976 times

Julirulla får vi ta under utfordringer. Ellers ble det en kjapp test av Ving-åra: den funker som påstått; ganske behagelig, og teknikken gir seg selv. Man kan padle Ving-teknikk med andre årer, men det krever litt mer bevisst handling. Og det gikk å sveipe med Ving, men bare i en retning. Dvs. en enkel rulle er mulig, og den virket lettpadlet, så det er nok en fremdriftsgevinst. Prisen er dårligere manøveregenskaper. Gjenstår evt. målinger.
hotshot

Postby Miamaria » 08 Jul 2019, 12:13

Vingåre synes jeg er herlig, men jeg orker ikke bruke den til trege kajakker lenger. Siden jeg ikke padler Inuken så mye for tiden, blir det dermed lite vingåre også. Planlegger å bruke den mer, mulig det blir Inuk og vingåre under ASKR, vi får se.

Litt rusk i maskineriet ennå, men jeg kommer meg i hvert fall ut på tur for tiden. Tok ferie fredag, så jeg dro av gårde om kvelden for første overnattingsferietur, det gikk ikke helt som planlagt. Kanskje fordi jeg glemte noe viktig i planleggingen – det er hekketid… Nuvel, tur ble det, selv om det ble latterlig mye kjøring sett opp mot kilometer tur… Ut er ut, tur er tur. Meri bloggen HER.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby hotshot » 26 Jul 2019, 10:02

Test av norsk "bøtte-kajakk" med meg som ledsager i Reval Midi. Mor lurte på om Noproen var stødig, og fant den helt grei. Jeg fant Midien helt grei å rulle: 21 grader i vannet . Så padlet vi en liten tur og begge var fornøyd.
Bilde av båtene ble litt stort sendt fra telefonen

Resized_20190726_102411.jpg
Resized_20190726_102411.jpg (262.09 KiB) Viewed 1700 times
hotshot

Postby Miamaria » 20 Aug 2019, 10:53

Det er hektiske tider, så jeg ligger etter med blogging og enda mer med oppdatering av hva som faktisk er blogget… (Pssst, @admin , kanskje vi kunne få denne festet øverst i underforumet istedenfor 2018-tråden? På tide?)

Siste turen jeg var på var for en uke siden, da turlaget og padleklubben var sammen på tur. Stas med besøk helt fra Bodø, kjekt at folk vet å stikke innom oss når de er i området. En fin tur i gråværet. HER i bloggen nå.
Image

Ferieturen til Tannøy, Trinnøy og Tranøy er nå også i bloggen HER. Jeg skulle egentlig med packraften Blåsa til et helt annet sted, men endte altså opp her siden det var så fantastisk vær. Anbefales!
Image

Til Teistpollen derimot brukte jeg faktisk packraften, det var på grensen til hvor langt jeg gidder å padle den istedenfor kajakken. Men man kommer lettere til ved sjøen, så den blir nok brukt litt på saltvann også fremover. Dessverre var ikke multene modne ennå. Resten i bloggen HER.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Admin » 20 Aug 2019, 12:01

Miamaria wrote: (Pssst, @admin , kanskje vi kunne få denne festet øverst i underforumet istedenfor 2018-tråden? På tide?)

:oops:
Admin
Site Admin

PreviousNext

Return to Hav-/Turpadling