vær -vind og sikkerhet?

vær -vind og sikkerhet?

Postby Sven K » 21 Oct 2009, 21:27

vær vind og sikkerhet..kanskje det kan være en nyttig spalte, hvor man kan dele litt erfaringer o.l. ikke alle har erfaring med havet slik som noen av oss som har dype røtter..det kan dreie seg om alt slik som de to innlegga mine under opsann....jeg v...
foreksempel skulle det vært artig å høre om hvordan christoffer bull og ? hadde det i 5+ meter bølger ut mot svenner..hvordan lønner det seg å deale med det.
det var jo ikke så mye vind , men det blir jo berg og dalbane...
steder med notorisk farlige bølger etc etc...kanskje mine to innlegg kunne flyttes hit?
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Re: vær -vind og sikkerhet?

Postby Sven K » 24 Oct 2009, 16:32

her er en helt avsidig storm i biscaya:"merchantship in storem force 10" you tube
fantastik bra filma..jeg tror det er mer enn 10, emn det er sikker grunt/strøm der siden sjørn er så krapp og rotete..god fornøyelse.. :lol:
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby Sven K » 03 Nov 2009, 21:48

her er et par fantastiske klipp på YOU TUBE...:
"the water spectacle of the storm 25th nov.2006"
slike ting ser jeg stadig her på harestua, bare i mindre målestokk....vannet går hvitt i isolerte områder....etc..
"Tempete ponton 24 jan..2009 90nds" rå filming....
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby Sven K » 03 Nov 2009, 21:53

hvis man søker på goggle:"sea state pictures" finner man en side hvor det er fotografier av hav overflaten..fra vindstyrke 1 - til langt opp på hurricane categoriene.....jeg tror denne stopper på 130 miles konstant vind...alt hvitt...
gigantiske bølger..
interresant med mellom sjiktet, kuling/liten storm....krible krible.... :? :evil:
"EN sjømann, (og det er jo det vi er!!,)lar aldri en mulighet til å studere vannet/havet gå ifra seg..."
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Return to Hav-/Turpadling