GP i karbon, til lavere pris.....

GP i karbon, til lavere pris.....

Postby Svalbard » 18 Feb 2017, 14:55

Har sett etter en karbon åre, tilsvarende GearLab sin Nukilik, men til en lavere pris. Å måtte betale 4500kr for en åre, uansett euro eller GP, er helt sinnsykt spør du meg.

Kan tenke meg at det er fler som reagerer på at en enkelt åre skal koste såpass mye.
Om man har mulighet til å i allefall omtrent halvere denne prisen, ville folk fremdeles hvert interresert i å kjøpe? Selv om det ikke er Gearlab?

Jeg tar i disse tider inn noen få GP, fra en produsent som. på nåværende tidspunkt, ikke er voldsomt kjent på markedet. Deres produksjonsmåte og valg av materialer er av samme karrakter som Gearlab, og man kan, kostnadsfritt, velge den fargen man vil ha......

Kommer tilbake med bilder og litt teknisk info og anmeldelse så fort den er ankommet :-)
Alversund
Drømmer seriøst om en Svart qanik med orange rigging :-)
Svalbard

Re: GP i karbon, til lavere pris.....

Postby Lars7650 » 28 May 2017, 09:21

Venter fortsatt på en oppdatering
Lars7650

Postby BjH » 28 May 2017, 20:46

Åre som kan anbefales:
http://www.yourvismawebsite.com/kajakks ... er-med-mer

(vil man ha lokale butikker i morgen, må man bruke dem i dag)
BjH

Postby Kinnguffix » 28 May 2017, 21:41

Ikke karbon, riktignok, men denne fra samme forhandler kan også anbefales:

http://www.yourvismawebsite.com/kajakks ... er-med-mer

Favorittåra mi i fjor...

PS: Kajakkspesialisten arrangerer kurs i årespikking (mest høvling med sponhøvel, for å være presis). Gøy å padle med egenprodusert åre.
Kinnguffix

Postby Svalbard » 11 Sep 2017, 23:55

Hei igjen alle som har hvert her og venter på en tilbakemelding..........

Beklager at tilbakemeldingen har tatt tid. Tildels pga testing av åre og pga jobbreise og sommerferie.

Som nevnt i mitt første innlegg, så luftet jeg interessen for grønlandsårer i karbon, som ikke trenger å koste så mye som f.eks GearLab, NorthernLight, Novorca (ikke mulig å oppdrive lengre), Inuksuk og andre av til nå kjente merker/leverandører.

I oktober 2016 bestemte jeg meg for å få produsert en egen åre, vel og merke fra et firma som driver med produksjon av årer fra før, men ikke særlig stort når det gjelder grønlandsårer. Jeg var i kontakt med produksjonsleder og leder for dette firmaet og vi kom frem til en "spec" som passet meg når det gjelder hvordan åren skal se ut (fargevalg), hva muligheter jeg vil ha (2-delt og 3-delt) og hva lengder jeg kunne tenke meg.

Seint i oktober mottok jeg den første åren og jeg var strålende fornøyd med utseende, finnish og vekt. Dette var en 3-delt versjon, som kan settes sammen som en stormåre ved bruk av et kort skjøtesykke isteden for standard loom. Åren har siden oktober blitt benyttet på så og si alle padleturer jeg har hvert på, og det er relativt mange. Jeg har ikke hvert nøye eller forsiktig under bruk, da jeg ville finne ut hva denne åren faktisk tåler.
Jeg har benyttet den som "utligger" ved ilandstigninger, hvor jeg faktisk har hvert nødt til å sitte på åren, mens ene bladet hviler på bakdekket og den andre enden ligger å skraper i fjæresteinene. Jeg har støtet meg bort fra fjell og steiner og har ved flere anledninger brukt den som "dytte-verktøy" for å få vekk småstein på stranda så jeg ikke har skrapt opp glassfiberen...... Åren viser seg stiv, holdbar og har lite flex. Jeg er utrolig positivt overasket aver hvor mye den har tålt av ufornuftig julig og behandling.

Eneste negative jeg har kommet frem til med denne test-åren, er at etter det bruket, fra oktober 2016 og frem til juni 2017, så har det utviklet seg en "slark" i skjøtestykkene. Denne slarken kom av for dårlig inpress på innsatsen i karbonen når skjøtestykkene ble satt sammen på fabrikk. Dette er det nå funnet en løsning på og slark skal nå ikke forekomme på de nye årene.

Årene kan leveres i lengder fra 190cm og stegvis opp til 225cm. Det kan velges hvilken fargekombinasjon man ønsker og de kan leveres i 2-delt eller 3-delt versjon.

Da de nye årene ikke er kommet enda (ankommer uke38) så har jeg ikke lagt ved noen bilder enda. Disse kommer.

Følg gjerne med på alphakayakgear.no for mer info

Jeg er takknemmlig for all feedback, både positv og negativ.

Admin og moderator: dere må selv se om dette må flyttes under kjøp/salg eller Forhandlere informerer.
Alversund
Drømmer seriøst om en Svart qanik med orange rigging :-)
Svalbard

Return to Grønlandspadling