Bruk av grønlandsåre til all type padling?

Re: Bruk av grønlandsåre til all type padling?

Postby Sven K » 01 Nov 2011, 12:55

jeg leste nettopp at ting ikke bare var fryd og glede bladt de forskjellige eskimoene heller. Det havpadlende tøffingene som trosset allslags vær hadde stor forakt for de som jaktet i mer beskytta farvann. Jeg så selv et klipp av grønlenderen john pedersen som padler i det som for meg ser ut som sterk storm(bf11). Blandt andre innuitter var det også krigsliknende tilstander og de aleutiske padlerne var kjent som fryktløse og kanskje ikke så veldig kule. de drepte ikke sine offre men ydmyket dem skikkelig.Disse krigene ble utført i kajakk. Noe vi kanskje også burde vurdere å begynne med. Rockhoppng med innlagt somftgun krig..om å gjøre å få velta motstanderen.. :idea: King islandene tror jeg var ganske kule og de var kjent for å ha de beste roughwater kajakkene av alle, og også fryktløse og dyktige padlere, for ikke å snakke om kajakkdesignere...
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby Joker » 01 Nov 2011, 16:16

SK wrote:Disse krigene ble utført i kajakk. Noe vi kanskje også burde vurdere å begynne med.

Hvis det blir slossing så tror jeg grønlandsåra er overlegen euro.

Når man er i land på holmene for å strekke bena så kan grønlandsåra også brukes som vandrestav, og for å holde innpåslitne fugler unna hodebunnen.
Joker

Postby Sven K » 01 Nov 2011, 17:20

i fjor, var per og jeg på hvaler i noen dager. vi hadde extrem flax med været. per sov endel, det gjorde ikke jeg. første natta, etter at per hadde sovna, blåste det noe j..og jeg snakka med folk som hadde vært utpå da, litt seinere. de hadde målt 25Msek i kastene. Jeg satt på svabergene med tørrdrakt, hjelm, og den lange åra. jeg gjentok det siste dagen. det var knall å stå utpå svabergene å kjenne vinden og åra. en grønlandsåre er et FORMIDABLET våpen. Så det er vel ikke særlig mye tvil om hvem som hadde vunnet den krigen. DE kommer ikke innpå, uten at jeg knuser euro åra med ett slag. da er de ferdige..... :3some: rett av !!
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby Sven K » 01 Nov 2011, 17:31

i det minste "am i enjoing the ride"
her er party song nr 1
http://www.youtube.com/watch?v=cH7I6ibA ... detailpage
mye subtil humor her...heheh
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby Jølle » 01 Nov 2011, 17:33

Jølle

Postby Sven K » 01 Nov 2011, 17:45

takk, jølle. jeg får ta med "kaiakk" å komme på kurs hos deg til sommern.Jeg har stor respekt for det du driver med. *icon_salut* i mellomtiden får vi jobbe med slikt. En bombesikker rulle ermikke å foakte, og i mang tilfeller eneste alternativ.
http://www.youtube.com/watch?v=c9CaBrcM ... detailpage
hm..tenk tenk.. jeg har redda 3 liv som padler..håper jesus husker det, men han veit det no åkke som... :3some:
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby Jølle » 01 Nov 2011, 17:58

Kurs er fint Sven men du har padlet for mye til at du har noe å hente hos meg.
Nybegynnere og motivasjon er mitt kall foreløpig, men du kan godt ta med Kai og komme og leke litt uformellt.

Mye læring i slikt også *thumright*
Jølle

Postby Sven K » 01 Nov 2011, 18:18

takk for det jølle. Jeg vei veldig godt hva jeg må jobbe med. En bombesikker rulle uannsett.....men det er alilkevel knall å kunne komme å lære redings teknikker ect. Jeg har stor respekt for det dokk driver med...det er viktige ting. plutselig skjer det. Jeg har ikke bare en gang vært borti slikt. håper vi padles. vi burde ha innalands treff i trktene rundt moss. hvor vinden står på som værst og man kan få skikkelig fine treningsforhold..det tar tid å bli en amfibiemann
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby ViTo » 01 Nov 2011, 18:19

SK wrote:i fjor, var per og jeg på hvaler i noen dager. vi hadde extrem flax med været. per sov endel, det gjorde ikke jeg. første natta, etter at per hadde sovna, blåste det noe j..og jeg snakka med folk som hadde vært utpå da, litt seinere. de hadde målt 25Msek i kastene. Jeg satt på svabergene med tørrdrakt, hjelm, og den lange åra. jeg gjentok det siste dagen. det var knall å stå utpå svabergene å kjenne vinden og åra. en grønlandsåre er et FORMIDABLET våpen. Så det er vel ikke særlig mye tvil om hvem som hadde vunnet den krigen. DE kommer ikke innpå, uten at jeg knuser euro åra med ett slag. da er de ferdige..... :3some: rett av !!

Hææ!!! Skal vi ha viking strid på teffene også nå... *laughing4.*
De pinnenne holder ikke lenge, når vi kommer med knivskarpe euroåreblader... :twisted:

Ha ha, det kunne vert skikkelig moro med en tevling... *occasion14*
Å padle er bedre enn å ikke padle.
Verdens beste idrett...kajakkpolo:-))
Aquanaut og Nelo Moskito i stallen, men er Pinny frelst.
Pinny kommer snart hjem.
ViTo

Postby Jølle » 01 Nov 2011, 18:30

GP folket stiller med kastetre og harpun *laughing4.*

Kappestrid ja :idea: *hello2*

Hvem lager program og hvor skal det foregå :?:

Image
Jølle

PreviousNext

Return to Grønlandspadling