Rulling med grønlandsåre

Re: Rulling med grønlandsåre

Postby havhest » 15 Jan 2010, 00:37

Tusen takk for tilbakemeldingar Rabies og Marki! :D

Eg er veldig glad for at eg får kommentarar om kva eg kan gjere annleis. Det er jo difor eg legg ut desse videoane. :) Så viss det er andre som ser noko, fyr laus! :D Eg ser ikkje på meg sjølv som ein ferdig utlærd rullar. Langt ifrå.. ;)

Dette med åra tettare inntil brystet skal eg prøve å fokusere på neste gong. Når vatnet er så kaldt, blir det dessverre slik at ein vert litt for oppteke med å kome opp. Så difor rotar eg med både teknikken og roen.

Stormrulleforsøket mitt er nok ganske dvaskt ja.. Prøvde å bøye meg framover under vatnet og sculle meg opp, men kjem nesten rett opp.

Når det gjeld forklaringa di, så hang eg med stort sett, men kanskje lettare å sjå det på ein video? Veit du, Rabies, om nokre videolenkar som du kan leggje ut, av ei god stormrulle? Er det vanleg å sculle seg opp på stormrulla? Eller er det berre eitt dratak?

Kjell:
http://kajakkspesialisten.no/arer_pris.php

Så får du den til Gulenturen.. Og du blir medlem i "Støv på Werner- åre klubben" :D
NDK Explorer, Goltziana Marlin, Zegul Greenland LC, Lendal Kinetic Touring 220, Klassisk grønlandsåre 220, Aleut tur- åre 225 cm og Storm- åre 190 cm (Kajakkspesialisten A/S)

http://www.askvollpadleklubb.origo.no

http://odinsinpadleblogg.blogspot.com/
havhest

Postby Marki » 15 Jan 2010, 00:51

...bare pass på det ikke blir alt for mye overgrep ut av det, ViTo... :D

Da vi begynte å prøve stormrulla på Norsaq-kurs, hadde vi en sidemann som holdt ei åre på tvers - over båtene. Så kunne den som prøvde rulla klatre seg opp ved å holde i åra. Tror det var lurt, for en kom seg opp fremoverlent med rumpevrikkfeeling, men ganske vanskelig å skifte grep på åra over vannet, mens en klatrerullet.
Kanskje Red Pearl kan forklare det mer...

:D m

(tror ikke det skal noe sculling til i stormrulla, men holde åra slik Rabies forklarer)
Last edited by Marki on 15 Jan 2010, 01:30, edited 1 time in total.
~ en flunkende hvit Tiderace Xplore S og en silkesvart TM Greenland LC ligger og venter
Marki

Postby Rabies » 15 Jan 2010, 01:11

havhest wrote:
Når det gjeld forklaringa di, så hang eg med stort sett, men kanskje lettare å sjå det på ein video? Veit du, Rabies, om nokre videolenkar som du kan leggje ut, av ei god stormrulle? Er det vanleg å sculle seg opp på stormrulla? Eller er det berre eitt dratak?

Dette er dei beste instruksjonsvideoane eg kjenner til på nettet. Her finn du det meste av grønlandsreportoaret frå ulike vinklar, inkl. stormrulla. Videokvaliteten er svært god (filene er store), så det kan lønne seg å laste videoane inn på maskinen og lagre dei der.
Takk til Cherri og Turner, som har lagt ut desse :)

http://www.kayakways.net/rollingvideo.html

Når det gjeld siste del av spørsmålet, er svaret at stormrulla nok er vanlegast å gjennomføre i ei samanhengande rørsle. Framoversculling er vanskelare enn ryggsculling og det er ikkkje noko påeng i å stanse på halvvegen her. Framoverscullinga har sin verdi som støttetak for å hindre at du går heilt rundt. Når det gjeld standardrulla har eg derimot ved fleire høve argumentert med at det ofte er fornuftig å stanse på halvvegen og ligge og sculle litt før ein tek den siste vrikken.

For min del, er framoverlente ruller (stormrulle eller såkalla reverse sweep, avhengig av kor åra er når eg går rundt) førstevalet. Ein kjem då opp i ein gunstig posisjon. Dersom førstevalet skulle svikte, er standardrulle alternativet. Ei standardrulle med innlagt scullepause for å finne att roa/vente på optimale forhold, vil alltid funke. Desse tre variantane (standard, storm og reverse sweep) blir terpa og terpa og er livsforsikringa. Alle andre variantar er for meg berre leik.

Mvh.
Asle-Håvard
Rabies

Postby havhest » 15 Jan 2010, 01:26

Takk for lenke! Skal laste ned i morgon. Og takk for hjelpa så langt. Har nesten lyst ut å trene no, eg! :)

Rabies wrote:[ Når det gjeld standardrulla har eg derimot ved fleire høve argumentert med at det ofte er fornuftig å stanse på halvvegen og ligge og sculle litt før ein tek den siste vrikken.

Her er eg heilt einig. Eg kjenner at eg har mykje betre kontroll på rulla då. Eg trur eg aldri har mislukkast når eg først ligg i denne kvileposisjonen, før eg vippar meg opp. I tillegg blir det på ein måte ein pause i handlinga, ein får luft, roar seg ned, gjer seg klar til siste delen.

Rabies wrote:[Ei standardrulle med innlagt scullepause for å finne att roa/vente på optimale forhold, vil alltid funke. Desse tre variantane (standard, storm og reverse sweep) blir terpa og terpa og er livsforsikringa. Alle andre variantar er for meg berre leik.

I rotete sjø, har eg opplevd at standardrullen sviktar. Men det var med euroåre og ikkje med sculling... Skal prøve meir med gr l åra også i slike situasjonar.

Ooops..
Dette vart seint.. Men det var så spennande :D
NDK Explorer, Goltziana Marlin, Zegul Greenland LC, Lendal Kinetic Touring 220, Klassisk grønlandsåre 220, Aleut tur- åre 225 cm og Storm- åre 190 cm (Kajakkspesialisten A/S)

http://www.askvollpadleklubb.origo.no

http://odinsinpadleblogg.blogspot.com/
havhest

Postby ragnar33 » 15 Jan 2010, 01:33

Reverse Sweep, nummer 6 hos Turner, er også en grei rulle hvor du kommer opp foroverlent.
Den er også forholdsvis lett å lære, til og med jeg klarer den, riktignok etter noen timer med Cheri og Turner :)

Enig med deg Asle-Håvard at disse videoene er blandt de beste.

Ragnar
ragnar33

Postby Ringperm » 15 Jan 2010, 07:53

Knakende morsomt å se slike rullevideoer, Havhest. Og i likhet med Vito, så begynner jeg også å bli mer og mer sugen på en grønlandsåre.
Reklamens makt :)

Kanskje jeg skulle tatt kontakt med Hr. Thygesen og fått bestilt meg en slik rørepinne? Om ikke akkurat nå, så iallefall en gang utpå våren.
Det kan umulig skade, heller tvertimot.

Er det 230 som vil være en passende lengde for en fyr på 190cm? Det er det jeg bruker i werner åre, og den er jo knakende god. Om enn litt lang i henhold til den nye åremoten.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby BerntS » 15 Jan 2010, 08:17

Eg ble tildelt en åre på 225 av mester Thygesen.
Er 190 eg og :D
:D :D Ut på tur aldri sur :D :D

Thygesen GP årer
Njørd Ro og Kajakklubb
BerntS

Postby EnTil » 15 Jan 2010, 08:56

ViTo wrote:Føler meg helt utafor.. må ha meg en Grønlandsåre... ;)

Kjell: En kollega av meg hadde kajakk men ikke åre. Jeg mailet ham link til byggebeskrivelsene av gr.åre, på nettet, og sa at åre kunne han jo lage selv. Han brydde seg lite med kvaliteten på 2"4"-planken, sørget bare for at det var kvistfritt akkurat i den delen som skulle bli skaft og rot til bladene. Han fortalte meg at han brukte en knapp dag på å lage åra. Han brukte håndholdt maskinhøvel (fordi han allerede hadde en) til alt grovarbeid...
EnTil

Postby ViTo » 15 Jan 2010, 12:10

EnTil wrote:Kjell: En kollega av meg hadde kajakk men ikke åre. Jeg mailet ham link til byggebeskrivelsene av gr.åre, på nettet, og sa at åre kunne han jo lage selv. Han brydde seg lite med kvaliteten på 2"4"-planken, sørget bare for at det var kvistfritt akkurat i den delen som skulle bli skaft og rot til bladene. Han fortalte meg at han brukte en knapp dag på å lage åra. Han brukte håndholdt maskinhøvel (fordi han allerede hadde en) til alt grovarbeid...

Huffda, der tok du meg på sengen... :D
Du traff spikeren på hode.. ;) I sommer trålte vi noen trelast lagrer i Bergen etter de rette 2"4" plankene, etter å ha snudd noen tusen planker fant vi et par brukanes emner. HappyYakker husker det ;) Og nå er noen av de emnene ferdig (ikke av meg) og strødd rundt omkring i landet... :D

Ånden kom akkurat inn nå, det blir spikkestue fremmover. Høvvelen skal gå seg varm... :D

Jeg skal være snill Marki.. ;) overgrepet skal kun gå utover treverket.. :D
Å padle er bedre enn å ikke padle.
Verdens beste idrett...kajakkpolo:-))
Aquanaut og Nelo Moskito i stallen, men er Pinny frelst.
Pinny kommer snart hjem.
ViTo

Postby Eld » 15 Jan 2010, 17:16

Vito med trekjepp :D

Det hadde jeg ikke trodd at jeg skulle få oppleve...

Hvordan skal det gå med Werner. Dårlege tider økonomisk og Grønlandsårene popper opp bak hvert et kratt :D :D :D
Liten mann, stor bølge...

Valley Anas Acuta
Skim Dex
NDK Romany
Thygesen grønlandsåre, Thygesen stormåre, Nissen grønlandsåre, Werner shuna, werner little dipper
Ca. 175cm/70kg
http://www.padle.wordpress.com
http://heroykajakk.com/
Eld

PreviousNext

Return to Grønlandspadling