KING ISLAND commercial...

KING ISLAND commercial...

Postby Sven K » 05 Sep 2011, 18:02

http://www.youtube.com/watch?v=p5rZwd4c ... detailpage

et lite klipp av king islander fra forskjellige vinkler... :x
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Re: KING ISLAND commercial...

Postby 29er » 07 Sep 2011, 06:37

Hei Sven
Jeg er imponert over den innsatsen du legger i å vise/skrive om urbefolkningenes kajakktradisjoner - både når det gjelder selve kajakkene og resten av utstyret, men også det padlemessige. Personlig heller jeg mer i retning av moderne padleteknikker, glassfiber, PE og karbon, men har stor respekt for det urbefolkninger har brukt hundrevis av generasjoner på å finne ut. Uansett hvordan vi padler i dag (racerkajakk, surfski, elvekajakk, havkajakk, rekreasjonskajakker, kanoer) så har vi stor gjeld til de urbefolkningene som utviklet kajakker og kanoer i første omgang :D

Harald
29er

Postby Sven K » 07 Sep 2011, 08:53

den king islanderen tror jeg til og med du hadde hatt stor sans for. Den er så annerledes, og etter min mening..genial..
Jeg håper derimot at jeg blir i stand til å opprettholde en innsats for å komme på et akseptabelt nivå rullemessig. Det er mitt overordnede mål og det aspektet av min padling som henger mest etter. Filmsnuttene mine handler ikke om meg, men om kajakkene og deres medium...the boundery layer...der vann og luft møtes..Takk for kompliment. :)
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby Sven K » 07 Sep 2011, 10:38

når det er sagt er vel Pintail den kajakken jeg kanskje liker best, hvis jeg må velge og ikke på flattvann. Den har jo litt fra både grønland og forsåvidt også canadiske kayaker. "grøndlandske linjer med avrundet bunn. Den danser som ingen annen. og er rask, lett, og knall i vind.
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Return to Grønlandspadling