Noen som kjenner til Superior Paddles?

Re: Noen som kjenner til Superior Paddles?

Postby ørgen » 11 Jan 2010, 19:17

Superior sine årer..de i carbon såvel som de i tre er som navnet sier..superior :)
Har brukt min sammenlegg bare i carbon noen år nå, og kan ikke si annet at jeg liker den best av alle mine gr årer. Syntes også at loomen var litt tykk til og begynne med, men tenker ikke over det nå. Den kan også virke litt stiv for en som bare har padlet med treåre. For min del er det vekten og måten den går i vannet på som gjør den til min favoritt. For den som er opptatt av rulling så er dette en åre som "går" veldig lett på scullings ruller. Et minus er prisen. Thygesen sine årer er et godt alternativ. Han lager åra akkurat slik du vil ha den..
don`t buy it if you can`t modify it
ørgen

Postby Eld » 11 Jan 2010, 19:22

ikke bare sier thygesen åra ifra når du bruker feil teknikk. men den er SÅÅÅÅÅÅÅÅ mye bedre på styretak enn Nissen. Superior kjenner ikke meg så da lar jeg den ligge ;)
Liten mann, stor bølge...

Valley Anas Acuta
Skim Dex
NDK Romany
Thygesen grønlandsåre, Thygesen stormåre, Nissen grønlandsåre, Werner shuna, werner little dipper
Ca. 175cm/70kg
http://www.padle.wordpress.com
http://heroykajakk.com/
Eld

Postby Rabies » 11 Jan 2010, 22:27

Eg har ei treåre frå superior. Det er den desidert beste åra eg har padla - tar godt i vatnet, er god å halde i, god å styre med. Samanlikningsgrunnlaget er både åre eg sjølv har laga og årer andre (inkl. Thygesen) har laga.
Det blir sagt at skaftet er for tjukt. Mi oppleving er derimot at superioråra er betre å halde i enn den Thygesenåra eg hadde før. Hendene mine er "normalt" store (verken spesielt store eller små).
Karbonåra har eg berre så vidt prøvd. Eg veit likevel at ho skal vere lik treåra i utforming og padleeigenskapar og ha ei fantastisk oppdrift. Derfor kjem eg til å kjøpe ei når økonomien ein gong tillet det.

Det største (eg einaste) minuset med Superior sine årer, er fraktprisen frå USA. Elles er åra topp.
Eit godt tips: Gå saman fleire om å kjøpe, så blir fraktkostnaden redusert. Du får fire delbare karbonårer eller to heile i same sendinga.
Rabies

Postby simbad » 12 Jan 2010, 12:19

Takk for grundige og gode tilbakemeldinger alle sammen. Det virker som folk er veldig fornøyd med både Superior og Thygesen, så spørsmålet for min del koker vel ned å finne ut hvor viktig det egentlig er at åra er todelt, og hvor mye ekstra jeg evt er villig til å betale for det. Jeg har lånt en Thygesen gp tidligere bittelittegrann. Har ikke erfaring nok til å mene noe om den, men den er sikkert helt suveren, alle skryter jo. Eneste er at jeg synes det er noe skikkelig hærk med en 220 cm lang åre på dekk når den ikke er i bruk, og jeg har ikke så veldig lyst å kjøpe en slik en for så å sage den i to og montere delbar-mekanisme.

Simbad
simbad

Previous

Return to Grønlandspadling