"Bruker feil" mm

"Bruker feil" mm

Postby Fomle » 02 May 2015, 20:26

Nå kommer en historie om mitt forsøk på å få en fungerende grønlandish kajakk.
Etter sondering av terenget, falt valge på en black pearl lv bestilt fra kajakk.net. Før jeg bestilte sjekket jeg pr mail leveringstidene, da de ikke hadde den på lager.
Leveringstiden kom og gikk og det skulle gå nesten dobbel leveringstid før jeg fikk en kajakk levert. Og da fikk jeg en annen stakkar sin egentlige kajakk, for min var fortsatt ikke produsert. På seks måneder skulle jeg klart å lage min egen helt selv...
Men problemene var ikke over selv om en kajakk var i hus. Det skulle vise seg at den ene pedalen i kajakken er defekt. Den løser seg ut etter et par ruller eller etter en kort padletur. Jeg har skiftet selve pedalen, uten effekt. Men så ville ikke seabird designs være i nærheten av behjelpelig mer. Så nå, etter maange måneder med mailer, er de rimelig sikker på at det er en "bruker feil". At jeg samtidig som jeg ruller er borti låsepinnen og låser den opp... Er det noen andre som har denne rulle "bruker feil"en?
Og for at seabird designs skal avgjøre om dette er en "bruker feil", som de kaller det for, skal jeg teipe fast låsepinnen. Løser ikke pedalen ut da, så er det min feil den løser ut i utgangspunktet i følge de.
Imponerende at en kajakk som markedsføres som en rullemaskin, har pedaler som må teipes fast!
Hadde det vært mulig hadde jeg selvsagt bare byttet til pedaler som faktisk funker, men jeg har vel samme problem som seabird designs, at det er alt for trangt nedi der for å komme til uten å lage hull en plass i skuta...
Fomle

Return to Grønlandspadling