Chatham 17, kjølstrømpe flyttet

Chatham 17, kjølstrømpe flyttet

Postby Chat17 » 05 Jul 2011, 08:19

Mange har irritert seg over at kjølkabelen i bakskottet har vært i veien for pakking. Fikk min nye composit 17 nylig og stor var gleden ved å oppdage at kabelen er montert anderledes i bakskottet enn på min gamle plast chat 17. Det blir mye lettere å pakke. Kanskje det bestandig har vært forskjellig plassering mellom plast og composit?

Ellers så må jeg få skryte litt av denne kajakken. Utrolig pen, og det oser kvalitet. Forholdsvis rask og kurs-stabil. Stor cocpit, men føles samtidig tight med litt padding. Verdens beste sittekomfort. Stabil. Ja du kan fotografere kompisen din som sitter i sin Nordkapp. Forutsigbart veltepunkt. Lavt akterdekk. Svinger lett og tåler en trøkk. men plasker litt i motsjø. En skikkelig god tur-lekebåt som kan konkurrere med andre båter som er populære her på forumet.

Men det er mange fine kajakker å velge mellom, så man blir litt prisgitt hva forgangspersoner i miljøet padler, og hvilke kajakker nærforhandlerne selger. Tiderace og Arrow savner jeg å se på sjøen her.
Necky Chatham 17 Carbon, Cobolt Mentor, Lendal AQ, Werner BS Cyprus
Chat17

Return to Kajakker