Brit-style kajakk

Re: Brit-style kajakk

Postby hotshot » 02 Jun 2017, 10:33

Hyggelig at du er fornøyd med kjøpet og har det gøy med padlingen.
Ser ut som du også opplever at Zephyr går fortere enn man skulle forvente ut fra lengden.

Med de mulighetene som finnes i ditt distrikt blir det spennende å høre mer om hva dette utvikler seg til.
Her i Oslo området består jo lekemulighetene av å vente på hekkbølgen fra neste passasje av Danskebåten eller Kielferga.

Og en kajakk til i kjømda *hello2*

Og så får vi håpe du har funnet en flink børsemaker som ikke ødelegger pistolen din :roll:
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Olav » 04 Jun 2017, 00:51

Det har gått litt fort i svingene siste tiden, alt takket være en ubehagelig opplevelse i fjorden, påfølgende teknikk-kurs der jeg fikk prøve brit-style kajakker og fikk virkelig en aha-opplevelse. For 14 dager siden var jeg av den formening av at det var meningsløst å kjøpe dyrere kajakker en rundt 8000kr, tilfeldighetene gjorde meg oppmerksom på brukte kajakker i nærområdet av svært god kvalitet, samt en veldig kunnskapsrik og ikke minst ærlig selger. Så nå sitter jeg med to kajakker til nypris rundt 46000kr, håper det holder en stund nå :o Men er stygt redd min kone "beslaglegger" zefyren, så når vi padler sammen må jeg nok paddle Exploreren og Seabirden blir nok en garasjevarmer.. Men absolutt ingenting stygt om Seabird, det var den som fikk meg på vannet..
Olav

Postby oyvindbl » 15 Jun 2017, 21:20

Gratulerer med nye båter. En god følelse å finne en båt som passer en. Og gratulerer med Explorer. En fantastisk båt som er både sjødyktig, manøvrerbar, solid og reparerbar. Viktig å finne båtene som passer en selv.
Water reflects not only clouds and trees and cliffs, but all the infinite variations of mind and spirit we bring to it – Sigurd Olson

NDK Romany, NDK Greenlander Pro, NDK Inuit, Valley Gemini SP, Joe O'Paddles, Adanac og Werner årer
Wenonah Wilderness 15.4 kano, Northwoods åre
oyvindbl

Postby Olav » 16 Jun 2017, 22:30

Takker :-) Når jeg har fått tatt nok turer og blitt sikker i kajakken får jeg trekke litt ut fjorden og prøve dønningene rundt Averøya, du har sikkert noen tips hvor osv
Olav

Previous

Return to Kajakker