Litt erfaring fra Tiderace Xplore S

Litt erfaring fra Tiderace Xplore S

Postby Slappfisk » 10 Jan 2018, 17:23

Kjøpte denne med store forventninger for noen år siden da den ble solgt i Sandvika. Har blandede følelser her. På pluss-siden er den ergonomisk som hånd i handske på meg, jeg sitter godt, knestøtter og kontakt med båten er topp. Lastekapasitet til overnattingsturer er grei, men ikke enorm. På den forrige fikk jeg med en sekk med ved, her må jeg velge mellom ved og øl, og da blir det...Manøvrering er bra, Og den er retningsstabil, skeget sørger for rett kurs med-og sidestrøms.
På minussiden er først og fremst at den er litt ustø, venner meg aldri helt til det, og det blir litt stressende i urolig og rotete sjø. Det har gjort at jeg har valgt "koneskipet"; WS Tempest 165 som framkomstmiddel på diverse bølgesamlinger og vinterturer da den virker mye tryggere og mer manøvrerbar når ting drar seg til. Tideracen synes jeg også skulle vært litt raskere, siden den føles så rank. Dette står ikke i forhold. Min hadde også noen fabrikkfeil med bl.a. lukesarger som løsnet, men har fått fikset dette etter en del forsøk.Har lurt på å selge den, men utsetter vel det for nte gang. Det er tross alt en bra kajakk, som gjør at jeg strekker meg litt. Har vel godt av det..
Slappfisk

Return to Kajakker