Utette skott, Zegul Arrow Play

Utette skott, Zegul Arrow Play

Postby PadleLinda » 24 Apr 2018, 14:40

Hei,
Jeg har ikke tette skott i båten min nå, og trenger noen råd. Den er bare brukt tre sesonger, og det blir litt lite for et kajakkliv.

Den ene er i et lite hull over bakre skott. Det kan se ut som det kanskje er der roret skulle vært festet om jeg installerte det. Hvordan får jeg tettet det, og er det rust som gjør at det har åpnet seg? Jeg padler mest i ferskvann, og har alltid spylt båten med en gang etter saltvannsturer.

I tillegg har jeg akkurat vasket over etter vinteren. Det siver vann mellom absolutt alle skott. Fra bakerste og alt ender fremst til slutt. Det er ikke noen hull noe sted, men det siver bare stille under silikonen? Hva gjør jeg, og er dette egentlig reklamasjonssak?
PadleLinda

Re: Utette skott, Zegul Arrow Play

Postby hotshot » 26 Apr 2018, 06:39

Siden ingen svarer:

Du sier ikke noe om materialet i båten, Arrow Play finnes jo i en del varianter.
Hvis den er i kompositt (glassfiber eller karbonfiber) og skottene er av tilsvarende, kan man jo fristes til en jobb med tilsvarende materiale.
Men hvis skottene er av mykplast, du vil begrense deg til en enkel tetningsjobb eller kajakken er av mykplast, kan du bruke Sikaflex eller TEC7.
http://www.batmagasinet.no/bladarkivet/ ... -og-liming
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby PadleLinda » 27 Apr 2018, 20:58

Den er i plast. Takk for svar! Da får jeg prøve og se om det vil holde.
PadleLinda

Postby PadleLinda » 27 Apr 2018, 20:58

Den er i plast. Takk for svar! Da får jeg prøve og se om det vil holde.
PadleLinda

Postby hotshot » 28 Apr 2018, 04:49

Plast; da blir det Sikaflex eller Tec7.
Tilsvarende spørsmål i tidligere tråd: viewtopic.php?f=10&t=1066&p=11818&hilit=sikaflex#p11818

Prøv søkefunksjonen her på Padleforumet; tror du vil bli forbauset over hvor mange spørsmål du finner svar på!

Lykke til, og fortell gjerne hvordan det gikk, da blir du med på å bygge et av nettets beste oppslagsverk om padling, på Norsk!
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Return to Kajakker