Ny tørrdrakt fra norske Sweet Protection

Re: Ny tørrdrakt fra norske Sweet Protection

Postby Morild » 14 Jul 2015, 15:26

Da har Sweetdrakta vært i mitt eie gjennom et helt år. I kaldt vann og når lufttemperaturen ikke er all verden har jeg ikke problemer med at den oppleves for tett. Og det har vært deilig å være tørr, både fra innsiden og utsiden. Forrige sommer derimot var jo temperaturen ute over normalen og da hadde jeg problemer med at jeg blei våt av svette. Kan hende det rett og slett er for varmt å padle rundt med tørrdrakt da, uansett type? Jeg vet ikke. Er jo egentlig ikke vant med høye sommertemperaturer og er nok ikke så god på bekledning disse dagene. Men det at det er ekstra forsterkninger på store områder medvirker vel til at drakta blir i varmeste laget på de varme dagene vil jeg tro.

Ellers. Den holdt ett år. I helga oppdaget jeg at tapinga på innsiden av membranen i baken løsnet over store områder. Produksjonsfeil sjølsagt, og etter en telefon til Sweet blei saken fikset i en fei, og ny drakt er forhåpentligvis på vei i skrivende stund. Hurtig og bra service mao, og ingen sure miner. Me like! I tillegg kunne Sweet opplyse om at årets modell (som dessverre kun finnes i rødt) har forbedret drakta mtp sømmer og teknisk utforming. Får de inn dropseat for jentene og flytter lomma fra låret til armen på neste års modell, begynner vi å snakke. Og så vil jeg ha tilbake den blå modellen med de Orange detaljene!!
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Previous

Return to Bekledning