hansker?

Re: hansker?

Postby Per » 15 Oct 2009, 19:40

Joker wrote:Er det noen som har erfaring med hydroskinhansker?

Har brukt Hyroskin hansker i hele sommer+ høst har funka bra til nå, har også brukt Hydroskin våtdrakt i hele sommer, meget bra/god.
Synes det funker bedre enn neopren.
Tørker fort :!:

Per
LET THE GOOD TIMES ROLL

Dagen er ikke helt den samme uten ...........Baffin og Shuna
Boreal Baffin P1
Skim Braveheart
Klassisk Grønlandsåre
Werner Shuna
Per

Postby Miamaria » 15 Oct 2009, 20:06

De NRS-vottene er samme som jeg har. Jeg har ikke prøvd annet da, men de var veldig greie så lenge jeg hadde dem på. Selv en frossenpinn som meg holdt varmen på hendene! :D Aberet var når jeg skulle ett eller annet, og måtte ha dem av og på igjen - det var noe herk. Og siden det er votter, så må man jo det... Lite man får gjort med votter på.

Så de der hanskene man kan løse tuppen på så veldig interessante ut, men de kommer jo ikke i størrelser for småfolk så det ut for. :cry:
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Joker » 15 Oct 2009, 22:12

Når det gjelder neopren-votter så har jeg også den erfaringen at det er vanskelig å få de på seg etter at man har hatt dem av. Den ene går greit, men vott nummer to er jeg nesten umulig.
Joker

Postby Ishavspadlern » 16 Oct 2009, 06:08

Ute å padler
Last edited by Ishavspadlern on 05 Jul 2010, 20:32, edited 1 time in total.
Ishavspadlern

Postby Georg » 17 Oct 2009, 15:13

Jeg har padlet med disse en stund http://www.sportogfiske.no/product/369988/_SEALSKINZ-HANSKER.html.

De anbefales _ikke_.

De holder seg vanntette en liten stund, men jeg mistenker at klemme/slippe bevegelsene rundt grønlandsåra gjør at membranen suger vann inn istedet for å slippe fuktighet ut.
Det tar også vinter og vår å få tørket de.
Georg

Postby Ringperm » 17 Oct 2009, 17:52

Georg wrote:Jeg har padlet med disse en stund http://www.sportogfiske.no/product/369988/_SEALSKINZ-HANSKER.html.

De anbefales _ikke_.

De holder seg vanntette en liten stund, men jeg mistenker at klemme/slippe bevegelsene rundt grønlandsåra gjør at membranen suger vann inn istedet for å slippe fuktighet ut.
Det tar også vinter og vår å få tørket de.

Jeg har kun prøvd strømpene, og det var det reneste svindel. Hanskene er tydeligvis samme søppelet.

Fiskehansker derimot ... :D
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby Joker » 17 Oct 2009, 21:44

Idag oppdaget jeg at neoprenvotter som har ligget noen uker med fukt inni kan stinke noe jævlig. Har hydroskinhanskene samme problemet?
Joker

Postby Sven K » 18 Oct 2009, 00:44

jeg padla med NORDIC BLUE + innerhanske og grønlandsåre igår..isende kald vind og halv islagt harestu vann.. jeg må sette på et par store koniske mansjetter, det er feilen jeg satte på sylindriske...det blir for tight og plundrete.
de er utrolig deilige . klin tett og et supert grep..når de først er på vel og merke..de forholdene vi får utover nå er ikke å kimse av..iskald vann og ditto vind...inni er sikkert tynne fiskerhansker av ull tingen. jeg kjøpte noe slikt en gang jeg var i tromsø å kasta....det er sikkert lurt å ha lett forskjellig med seg
i tillegg til tørt ekstra tøy...og håndkle..
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Postby oan » 18 Oct 2009, 17:52

McNett Mirazyne skal visstnok gjøre underverker på stinkende hansker og annet utstyr med samme symtomer...
Think Nitro, Epic V7 og Swordfish surfski
oan

Postby ørgen » 18 Oct 2009, 19:41

bestillte et par av disse her om dagen. Fra reeds. "greenland style gauntlets"
Går over albuen. Ull eller fleeze hansker inni. Ikke noe å drive rulleleik i, men de er helt vanntette. Tenkte jeg skulle gi dem en sjanse i vinter.

Image
don`t buy it if you can`t modify it
ørgen

PreviousNext

Return to Bekledning