hansker?

Re: hansker?

Postby kajakkmann » 07 Jan 2010, 19:48

Ggod og varm med disse i dag, ned mot 8 - 10 minus tenker jeg, nrs reactor 3mm hansker i neopren
http://www.utinaturen.no/?mid=1701
fortsatt ingen gullkorn.....
kajakkmann

Postby Ringperm » 07 Jan 2010, 19:52

kajakkmann wrote:Ggod og varm med disse i dag, ned mot 8 - 10 minus tenker jeg, nrs reactor 3mm hansker i neopren

Jeg har vært litt nysgjerrig på disse. Hvordan er grepet? Jeg har innbilt meg at det blir litt motstand når man skal holde rundt skaftet på åra.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby Live » 07 Jan 2010, 19:58

Jeg bruker Palm Mitts votter som er åpne inne i håndflaten, men kunne godt tenkt meg muffer i tillegg. Jeg antar at disse hindrer at vann kommer inn i vottene via hullet i handflaten slik det gjør i dag i bølger og slikt?
Er det noen som har gode muffer å anbefale og hvem selger dette?
Last edited by Live on 07 Jan 2010, 20:02, edited 2 times in total.
Utvandret ... :)
Live

Postby kajakkmann » 07 Jan 2010, 19:59

Ringperm wrote:
kajakkmann wrote:Ggod og varm med disse i dag, ned mot 8 - 10 minus tenker jeg, nrs reactor 3mm hansker i neopren

Jeg har vært litt nysgjerrig på disse. Hvordan er grepet? Jeg har innbilt meg at det blir litt motstand når man skal holde rundt skaftet på åra.

Jeg synes de er veldig bra, godt grep, god bevegelighet(alt er relativt) og de holder meg varm(kanskje det viktigste for meg). Skjønte ikke helt den med motstand, hvilken vei og på hvilken måte, hva mente du med det ?
kajakkmann

Postby Live » 07 Jan 2010, 20:01

Jeg får et veldig anstrengt grep med hansker hvor fingrene hver for seg må presses rundt åra og trives derfor best med votter. Sikkert det han mener?
Live

Postby oivind » 07 Jan 2010, 20:21

Live wrote:Jeg bruker Palm Mitts votter som er åpne inne i håndflaten, men kunne godt tenkt meg muffer i tillegg. Jeg antar at disse hindrer at vann kommer inn i vottene via hullet i handflaten slik det gjør i dag i bølger og slikt?
Er det noen som har gode muffer å anbefale og hvem selger dette?

Du bør unngå de som er trange og har langt erme, det blir bare prakk å få de på, må bruke tenner til hjelp. Jeg har et par Palm pogies som du f.eks kan få her: http://www.eian.no/shop.php?ID=619&folder=shoptime som kan brukes sammen med de Palm Mitts'ene du har (jeg har de jeg også).

Hilsen Øivind
oivind

Postby Ringperm » 07 Jan 2010, 20:23

Live wrote:Jeg får et veldig anstrengt grep med hansker hvor fingrene hver for seg må presses rundt åra og trives derfor best med votter. Sikkert det han mener?

Du er inne på noe :) Og det er nok ikke bare begrenset til votter, men det vet jeg ikke. Og jeg har kun hatt slike typiske vinterhansker på meg i butikken. Men jeg synes det er, om ikke ubehagelig, så iallefall uhamslig når man må bruke makt for å holde fast i åra. Dvs at det grepet som jeg finner naturlig ikke er godt nok pga motstand i hansken.
Men det kan være det er bare meg og min egen uvane i måten jeg bruker hender og fingrer på.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam
Ringperm

Postby Live » 07 Jan 2010, 20:32

Takker Øyvind.
Jeg har ikke akkurat tømmerhoggernever, så Mitts`ene mine er greie å ta av og på. Denne forretningen var jeg ikke klar over, skal bestille muffene snarest, sånne har jeg ønsket meg :)
Live

Postby Live » 07 Jan 2010, 20:40

Ringperm wrote:... så iallefall uhamslig når man må bruke makt for å holde fast i åra. Dvs at det grepet som jeg finner naturlig ikke er godt nok pga motstand i hansken.

Akkurat sånn er det jeg også opplever hansker. Mye mulig jeg gjør noe feil, men jeg blir veldig sliten i hånda bare for å holde et godt grep. Det kan godt hende at det er forskjell på hansker, men mine (NSR) har ikke naturlig krumning som følger fingrene mine helt rundt og jeg må bruke ekstra kraft for å holde åra.
Jeg ble anbefalt Palm Mitts votter som er åpne inne i hånden av en guru i Risør, og de fungerer veldig bra for meg.
Live

Postby kajakkmann » 07 Jan 2010, 21:13

Nrs reactor har bøyde fingre og trenger ikke presses mot åra, sånt sett fungerer de greit. Har kappet av borrelåsbåndene som bare var i veien og de er små i størrelsen og kan bli trange hvis de kjøpes for små
kajakkmann

PreviousNext

Return to Bekledning