BIB (tørrbukse)

BIB (tørrbukse)

Postby hotshot » 29 Mar 2016, 12:29

Ikke så ofte denne løsningen med tørr "snekkerbukse" nevnes her.
Sam H. har fortalt i en tråd at han bruker BIB og Sven K. har skrevet en kort tråd for flere år siden:
viewtopic.php?f=9&t=1098&p=12124&hilit=bib#p12124

En liten sjekk viser at det finnes på det norske marked:
http://www.kajakk-fritid.no/Forside/tah ... bukse.aspx

Prisen nærmer seg en billig tørrdrakt, og selv har jeg latt meg friste til heller å kjøpe tørrbukse uten bukseseler og faste sokker.
Det siste liker jeg: det er lettere å finne passende padlesko hvis man ikke skal ha oversize tørrdraktsokker nedi dem.
oen er høyere i livet og derved tørrere enn de laveste.
På salg går disse buksene gjerne for under en tusenlapp, for eksempel hos Aktiv Fritid http://www.aktivfritid.no/
Du finner dem gjerne i nettbutikken under padlebekledning/padlebukser.

Sammen med en tørrtopp er dette en løsning som ikke står langt tilbake for tørrdrakt.
Et neopren spruttrekk kompletterer slike løsninger med tetting rundt livet, særlig hvis man har en jakke med dobbelt "skjørt" noe som er vanlig.

Noen andre som velger slike løsninger? (Spør jeg som nettopp har kjøpt en tørrdrakt med altfor lange ben).
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Re: BIB (tørrbukse)

Postby hotshot » 30 Mar 2016, 06:57

Et søk på bib i forumet bringer oss 6-7 år tilbake i tid, forumet begynner å få en ganske lang historie:
viewtopic.php?f=4&t=427
Denne begynte med en del eksotiske funderinger om tørrdrakt med innebygd flytevest osv. men på side 3 dukker BIB opp.
Her foreslås det bla. å kombinere den med TUILIQ; ikke godt å si om det er smart, men det er uansett interessant å grave litt i gamle diskusjoner for å se om vi finner opp kruttet og hjulet på nytt, og få noen ideer med et annet perspektiv enn i dag.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Return to Bekledning