Skal ikke være skråsikker uten å ha den foran meg, men tar jeg ikke mye feil så har pilgrim borrelås lukking på neoprenkragen.
Det blir ikke helt tett. Jeg har flere jakker med slik lukking; det er mer komfortabelt til sommerbruk (lufting.....) og slipper ikke inn mye vann hvis man er raskt oppe igjen med åpningen over vannflaten. Armene er noenlunde tette. Bruker dem til familie/utlån for de med litt klaustrofobi.
En slik jakke er kjekt å ha, men til kaldtvannspadling foretrekker jeg en helt tett jakke.
Det må jo være en grunn til at de lager 2 modeller......
http://www.hikosport.com/cags-and-pants ... -2806.html På hodet bruker jeg løs neoprenhette hvis det trengs; en fast hette er sikkert behagelig hvis man vil padle i vind og kaldt vær.
Jeg har aldri prøvd å rulle med en hette som sikkert "fanger" ganske mye vann....
Rogue har neoprenkrage med strammestrikk som går i en kanal og er nesten like tett som latex mansjett.
Tette jakker har dessuten gjerne dobbelt skjørt; et inni og et utenpå spruttrekket. Vi nærmer oss full tørrdrakt.......
Valget avhenger som ventelig av om rulle er "en del av hverdagen" og hva man opplever som komfortabelt.
For øvrig opplever jeg Hiko jakkene som solide og bra, og West har blitt ganske flinke med å ta inn varer på lager de siste par årene.
Har også vært fornøyd med at de bestiller inn ting på forespørsel; dette kan jeg ikke si om alle andre......
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.