Kokatat tørrdrakt med SwitchZip?

Kokatat tørrdrakt med SwitchZip?

Postby lph » 06 Oct 2017, 11:26

Hei, har noen testa ut Kokatats "nye" glidelåsløsning SwitchZip, som kobler over- og underdel sammen?

Radius og Idol heter de vel, modellene henholdsvis med og uten hette.
lph

Re: Kokatat tørrdrakt med SwitchZip?

Postby hotshot » 06 Oct 2017, 21:34

Har lest om dette for ganske lenge siden, og uten å ha prøvd faller jeg for fristelsen til å si at dette er en temmelig dyr løsning som ligner veldig på tørrtopp med dobbelt liv pluss padlebukse. Switch-zip drakter koster jo gjerne over 10.000 mens en brukbar jakke + bukse løsning kan fåes for under 3.000. Hva som blir tett nok? Ikke glem at et spruttrekk med tettsittende neoprentube også hjelper til å holde deg tørr.

Men så finner jeg for eksempel på en av mine favorittsider Unsponsored allerede våren 2014:
http://www.unsponsored.co.uk/press/firs ... atat-idol/

Går det an å bli så begeistret hvis dette er bare tull?

Uansett så er det OK at noen tør å prøve nye løsninger, ikke bare som DIY prosjekter, men som produkter i markedet.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby hotshot » 06 Oct 2017, 21:34

Har lest om dette for ganske lenge siden, og uten å ha prøvd faller jeg for fristelsen til å si at dette er en temmelig dyr løsning som ligner veldig på tørrtopp med dobbelt liv pluss padlebukse. Switch-zip drakter koster jo gjerne over 10.000 mens en brukbar jakke + bukse løsning kan fåes for under 3.000. Hva som blir tett nok? Ikke glem at et spruttrekk med tettsittende neoprentube også hjelper til å holde deg tørr.

Men så finner jeg for eksempel på en av mine favorittsider Unsponsored allerede våren 2014:
http://www.unsponsored.co.uk/press/firs ... atat-idol/

Går det an å bli så begeistret hvis dette er bare tull?

Uansett så er det OK at noen tør å prøve nye løsninger, ikke bare som DIY prosjekter, men som produkter i markedet.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Miamaria » 12 Oct 2017, 21:26

Jeg har heller ikke prøvd denne selv, men det ser kjekt ut å bare kunne ta av seg jakken i pause om sommeren, samtidig som det er en fullverdig tørrdrakt, ikke noe nestentørr greie.

Er spent på langtidserfaringene, har ikke bare hørt positivt om varigheten på det glidelåssystemet. (Erfaringer, ikke bare teoretisk.)
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby ViTo » 15 Oct 2017, 22:33

Var lei av å prøve "billige" tørrdrakter, og de har ikke stått til forventningene.

Har anskaffet Kokatat switchzip til stallen.
Fornøy så langt, eller rettere sakt kjempefornøyd.
Idol uten hette.

Glidelåsen virker solid, varighet gjenstår å se.
Kle seg med denne løsning er mye enklere, og variasjonsmulighetene mye bedre
Pause på land eller annet gjøremål, er alt så mye enklere når det kan velges .
Å padle er bedre enn å ikke padle.
Verdens beste idrett...kajakkpolo:-))
Aquanaut og Nelo Moskito i stallen, men er Pinny frelst.
Pinny kommer snart hjem.
ViTo

Postby lph » 18 Oct 2017, 13:48

Hups, jeg glemte litt bort at jeg hadde skrevet dette.

Jeg har prøvd drakta i butikk, og syns passformen er litt rar. Jeg har ikke så breie hofter, og glidelåsen ga meg skikkelig rockeringassosiasjoner. Nå var det litt farget av at halsmansjetten var jækla trang til meg, så jeg måtte velge mellom å holde den ute med hånda mens jeg testet, eller langsomt bli kvalt. Litt vanskelig å konsentrere seg, kan man si.

Men det virker som om de som først er fornøyd med passformen er veldig fornøyd med akkurat glidelåsløsningen.

Den er jo grisedyr, men prismessig må den jo sammenlignes med Kokatat Expedition med skrå glidelås, siden det i praksis er samme drakt.
lph

Return to Bekledning