Egenskaper til padlejakke?

Re: Egenskaper til padlejakke?

Postby Marius Engelsen » 13 Aug 2018, 10:48

Drakten passet perfekt, og den var ikke tatt ut av pakken. Mansjettene og hastettingen er konisk, så de kan derfor klippes ned om de fortsatt er trange etter to døgn i stekk med en bøtte i halsen og flasker i armmansjettene.

Lett og fin drakt, uten noe ekstra detaljer enn det nødvendige. Neoprensokker virker bra. Fint førstegangskjøp for 3500kr synes jeg, ny ubrukt drakt til den prisen får man vel ikke andre steder

https://nemo.no/produkt/nemo-force-10-torrdrakt/
Padler fra Askøy :)
Marius Engelsen

Postby hotshot » 13 Aug 2018, 23:52

Grattis, regner med at den blir til glede og nytte *hello2*
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Marius Engelsen » 07 Jul 2020, 18:50

Jeg kan like gjerne svare på denne gamle posten.

Nemo Force drakten var skikkelig møkkakvalitet. Jeg brukte den riktignok mye, men etter 1,5 sesong var det mer lim enn drakt igjen. Det første som skjedde var at sømteipen løsnet og ble slitt vekk bak i korsryggen. Fyllte drakten med luft og sprayet med såpevann, og alle sømmene bak lakk, men det fikset jeg med Aquasure.

Etterhvert begynte de fleste sømmene å lekke, de limte jeg også.

Så ble det mange hull under armene som jeg kunne se gjennom! Padlet rett og slett hull i drakten.

Før alt dette ble det flere hull i neoprensokkene. Jeg padlet rett og slett neoprensokkene i stykker, det er fastlimt i drakten, og så store at andre sko ikke går utenpå. Jeg kjøpte tynne skosåler på e-bay og limte det på. Mansjettene revnet også etterhvert.

Jeg klippet av glidelåsen på Nemodrakten (greit å ha i reserve), resten av drakten gikk i bosset.

Underveis konfronterte jeg NEMO med drakten og den elendige slitestyrken. «TULL OG TØYS, dette er noe jeg bare finner på. Dette er gode drakter, vi kan derfor ikke hjelpe deg!» var beskjeden jeg fikk i butikken. De gadd ikke søke opp batchnummeret for å bekrefte alder på drakten (jeg hdde ikke kvittering).

————————

Men så kom jeg over en lite brukt Ursuit AWS 4-tex på finn.no. Denne drakten har jeg brukt en god del, dette er en solid krigerdrakt i forhold! Virkelig god kvalitet, denne holder nok MYE lengre :)
Padler fra Askøy :)
Marius Engelsen

Previous

Return to Bekledning