Tips til god padlehette?

Re: Tips til god padlehette?

Postby Miamaria » 12 Aug 2018, 10:03

Det er flere årsaker, en av dem er nettopp bremmen som holder mye regn og sjøsprøyt unna øynene. (Den slår capsen min i støvlene også mot sol, så jeg bruker den en del på flatt hav også, men det er en annen sak.) Men hovedårsaken er at det er greit å ha hjelm på om man må i land på steinete sted under slike forhold, det har en del fellestrekk med elvepadling og rockhopping. Det er ikke uvanlig med hjelm allerede på teknikkurs, da er det nå egentlig ikke rare greiene man øver i. Siden jeg padler en del alene tar jeg hjelmen tidlig på, for når jeg ser at skitt, her burde jeg hatt hjelm om jeg skal i land, så er det ikke forhold for å hente den fra bakdekket heller.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Mareng » 26 Sep 2018, 17:33

Det ble en NRS Storm Hood, i størrelse L for at den skal være god å ha på i timesvis :)

Den er varm ja, heldigvis ikke like varm som en 7mm dykkerhette. Til de virkelig kalde dagene tenker jeg at dykkerhetten som dekker haken er det aller beste valget fortsatt, eller når det skal øves på rulling på den tiden det er is på kajakkdekket ;)
Padler fra Askøy :)
Mareng

Postby TurboJens » 26 Sep 2018, 18:38

Der minte du meg på noe, skulle jo gå inn om Bull på vei hjem fra jobb og kjøpe denne hvis de har den der, 279kr er ikke all verden. (Har for øvrig hørt de skal slutte med kajakk i Oslo, så burde vel skynde meg).
TurboJens

Postby hotshot » 27 Sep 2018, 07:27

Noen som har handlet hos frivannsliv?
https://www.frivannsliv.no/categories/h ... ker-og-sko
Ser ut som de har en del interessant.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Previous

Return to Bekledning