hva slags spruttrekk?

hva slags spruttrekk?

Postby Sven K » 21 Oct 2009, 22:11

selv har jeg kun ett som funker nå. det er en hjemmesnekra variaNT.Et mountainsurf neoprene heavyduty trekk, hvor jeg har fjerna tunnellen og satt på en ny tunnel av REED stoff. jeg har sydd dette til kanten med kraftig tråd for hånd, og tatt må massivt med aquasure..øverst har jeg sydd inn en 5mm strikk, som jeg kan stramme. dette er en forbausende god kombinasjon..reed stoffet er mykt og det blir ikke så trangt.jeg har laget den ganske løs og luftig,
øverst lager den tynne strikken en brukbar seal. "leppa" nederst på NRS event
"overtunnell" tetter forbausende bra mot REED stoffet..
men jeg må sikkert ha fler....
P&H Baidarka Explorer.
(wilderness Tempest 170rm)
ivalu
king island
Sven K

Seal Extreme tour

Postby kardam » 22 Oct 2009, 07:00

Til marlinen måtte jeg ha et trekk som var relativt tynt langs kanten mot sargen. Prøvde en del med dårlig hell.
Valget fant på neoprentrekk fra Seal, "Extreme tour". Neopren nede og "nylon" i tuben. Til kajakken min har det perfekt passform. Ikke så mye rulling, men i noe sjø så vasker det over trekket hele tiden og ved kanting. Helt tett(så godt som)! Finishen er også helt topp.
Hemper for å montere strikker til kart etc.

Neoprentrekket kan anbefales!! Ulempen er prisen, 1530,- hos Eian. Men det er det verdt. Også er det greit å støtte "en lokal" butikk med hyggelig betjening!
Goltziana Marlin, Werner Shuna BS 210, Werner Camano 220, (182/85)
"Motorcycle racing, kayaking and mountain climbing are the only real sports ... all others are games"
kardam

Re: hva slags spruttrekk?

Postby Per » 22 Oct 2009, 18:40

:)
Last edited by Per on 21 Feb 2010, 10:21, edited 1 time in total.
LET THE GOOD TIMES ROLL

Dagen er ikke helt den samme uten ...........Baffin og Shuna
Boreal Baffin P1
Skim Braveheart
Klassisk Grønlandsåre
Werner Shuna
Per

Postby Sven K » 25 Oct 2009, 16:01

jeg bruker en BROOKS TUILIK. for de som ikke vet hva en tuilik er. så er det et
kombinert spruttrekk, jakke og hette. det er den klassiske grønlandske kajakk drakt.. brook, superior kayaks, og reed chillcheaters lager tuliker. jeg har en reed og en brooks ex large. da kan jeg ha PFD under og den er knall til ruller og slikt. man blir så bevegelig..ex lange passer tempoest,keyhole og jammen fikk jeg den ikke på ZEPHYR også..fantastisk...."jag så tusenlapparnane forsvinne på nyt tulik trekk etc..." (synges i bellman stil)
zephyr har en ekstra stor åpning for lettere å gjøre selvredning, etc
jeg prøvde i butikken i sommer men da ville ikke tuliken..
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Postby Joker » 25 Oct 2009, 21:41

Jeg har et chillcheater trekk, og er fornøyd så langt. Det er tett rundt kanten og passe stramt slik at det ikke blir liggende vann på trekket. Eneste minuset er at løkka man skal dra i er fryktelig puslete.
Joker

Postby Georg » 25 Oct 2009, 21:58

Jeg har et Brooks nylon trekk. http://www.websitefolder.net/kajakkspesialisten/art-8.asp?id=44&iPageID=2

Det er lett å ta av og på, og null problem å løsne hvis man velter. Ved vanlig turpadling i litt bølger fungerer det bra, men det slipper dessverre inn litt vann ved kanting og rulling. Etter 7-10 ruller er det en del vann i vest-grønlenderen, og jeg må i land for å tømme den.

Jeg har bare padlet i ett år og tenkte at nylon var greit å starte med.
Spørs om ikke jeg skal ønske meg noe som er tettere til jul :D
Georg

Postby Sven K » 25 Oct 2009, 23:18

hvis du har en slik kajakk burde du jo ha en tuilik..jeg hadde akuillisaq, eller et eller annet. sommer utgaven av en tuilik..veldig deilig å ha på..
jeg valgte en svær brooks tuilik, pga vest.tørrdrakt etc under. har sett at greg stamer har gjordt det samme.
reed tuiliken er ganske billig. lett å pakke sammen. litt pustende.
jeg har satt koniske latex mansjetter på begge mine, og reeden skal syes på et gammalt neopren trekk. fikk litt problemer med vann på den store åpningen i mine kajakker med standardløsningen.
P&H Baidarka Explorer.
ivalu
king island
Sven K

Return to Bekledning