Alene i kajakk

Re: Alene i kajakk

Postby Kvase » 18 Dec 2009, 19:25

Broder blir det bare du og din Kjære i jula altså Hønemor på bak luka :lol:
Dyslektiker
Valley Aquanaut st + Shoreline orginal = Atlantic LV + Perspectiv elvekajakk
Nordkapp LV glasfiber + PH Hammer

http://turliv.no/kajakklenker.html
http://youtu.be/YoB8t0B4jx4
https://www.youtube.com/watch?v=XOwl-bMfIkc
Kvase

Postby Seabee » 02 Jan 2010, 13:25

Takker dere alle for stort engasjement og mange gode innspill på mitt tema. :P :P :P
Har fått mange gode tips og råd og hører nok til dem som ønsker å ta forhåndsregler og gjøre padingen sikker og forustigbar for mine omgivelser. Jeg syns heller ikke naturopplevelsen og spontaniten forsvinner ved å melde fra hvor man går og ca hvor lenge man blir borte.
Jeg er blandt dem som en gang har hatt behov for hjelp og var veldig glad for at jeg hadde mobil i vanntett pose og kunne skaffe assistanse.
Seabee

Postby havhest » 02 Jan 2010, 17:14

Hugs at kunnskap drep frykt.. :)

Viktig å vite kva som kan skje, og i så fall: Kva skal ein gjere?
Og trening på ulike redningar er svært viktig.
NDK Explorer, Goltziana Marlin, Zegul Greenland LC, Lendal Kinetic Touring 220, Klassisk grønlandsåre 220, Aleut tur- åre 225 cm og Storm- åre 190 cm (Kajakkspesialisten A/S)

http://www.askvollpadleklubb.origo.no

http://odinsinpadleblogg.blogspot.com/
havhest

Postby PilOgBoge » 03 Jan 2010, 02:11

Mange kloke ord her, og alle vi som skriver har omtrent samme syn naar det gjelder risiko og ansvarlighet. Verdikommisjonen til Bondevik kom ikke fram til noe som helst, men det er ihvertfall noe som alle ser ut til aa vaere 100% enige om:
Du skal IKKE doe!

Ingenting sikrer en kraftigere storm av kritikk enn aa leke med livet. Sikkerhetskultur er naermest det som definerer oss best som folk. Ikke skyt meg naa, for jeg er akkurat som alle dere andre her. Jeg er bare ingen politiker.

Bare en ting liker jeg daarlig: Ensretting. Basehoppere er det evige eksempelet. Jeg synes det er viktig at de som oensker aa utsette seg for livsfare skal faa lov til det. Jeg skjoenner at de som har til jobb aa samle sammen restene fort faar et helt annet syn. Antagelig ville jeg skiftet syn selv ganske fort etter noen slike opplevelser. Men selv har jeg mer sympati for dem som sier de ikke vil bli reddet. De oensker bare ikke aa ta redningsmannskapet med i deres personlige regnestykke for risiko. For de aksepterer at de kan doe naar de gjoer det de gjoer. Selv om vi andre gode norske nordmenn ikke gjoer det.
Nordkapp PE, Think Uno, Zet Raptor, Wavesport Y, Necky Jive
PilOgBoge

Postby havstrilen » 03 Jan 2010, 08:06

Eg er usikker. Det ser då ut i media og andre stadar at det er greiare å stryka med enn å sitja på ei fjellhylle i nokre timar i påvente av redningsmannskapa. I sistnemnde tilfelle vert det uansett nesten umogleg å ikkje forsøkja å redda vedkommande: Ein slags ytste form av aktiv dødshjelp?!?

Padling er nok ein retteleg trygg aktivitet, så lenge ein vurderer risikoane, er kledd for havtemperaturen, og har trent på redningsstrategiar etc.
havstrilen

Postby PilOgBoge » 03 Jan 2010, 18:27

Essensen i noen aktiviteter er aa ta det hele og fulle ansvaret for eget liv og til de i gruppa. Det er en uoensket konsekvens for dem at det kan gaa ut over andre, som redningsmannskaper. For noen er det saa viktig aa kunne vekke de grunnleggende overlevelsesinnstinktene i dem selv at de velger aa sette til side hensynet til andre. Og helst skulle de oenske at dette dillemmaet aldri oppsto, at villmarken ikke kunne naaes av redningstjeneste.

Jo, det er kritikkverdig aa plage redningsmannskaper og egen familie med mulige konsekvenser. Men naar det er saa viktig for noen aa foele paa livsgnisten i dem selv, at de tar stor risiko for eget liv for det, da syns jeg vi skal vaere forsiktige med aa stille oss i veien for dem og kritisere.

Det er bare en (stor) gradsforskjell til oss selv, som stort sett velger aa padle alene. Risken for aa plage andre med en redningsaksjon er saa forsvinnende liten at vi legger utpaa likevel.
PilOgBoge

Postby Marki » 03 Jan 2010, 18:37

:D tenker mye på filmen loop når jeg leser her...
Image

Anbefaler den! Masse!

http://www.filmenloop.no/page.php?p=121&c=53&language=no

Stort :D fra m
~ en flunkende hvit Tiderace Xplore S og en silkesvart TM Greenland LC ligger og venter
Marki

Postby PilOgBoge » 08 Jan 2010, 21:35

Har sett den og ja den var bra... Enten NRK eller festival... Takk for påminnelsen!
PilOgBoge

Postby Seacowboy » 09 Jan 2010, 13:18

Kvase
Etter en time i et offentlig svømmebasseng har du fått i deg en halv liter urin.

I løpet av en gjennomsnittlig dag kommer du indirekte i kontakt med 15 peniser, f.eks. ved å ta i dørhåndtaket.

En gjennomsnittlig persons inntak av fast-food inneholder 12 kjønnshår.

I løpet av ett år svelger du 14 insekter mens du ligger og sover.

I løpet av ett år håndhilser du på 11 kvinner som nylig har onanert og glemt å vaske hendene.

I løpet av ett år håndhilser du på 6 menn som nylig har onanert og glemt å vaske hendene.

De fleste vasker ikke hendene i det hele tatt etter de har vært på toalettet. Tenk på det neste gang du spiser peanøtter fra skålen på bardisken.

Under en gjennomsnittlig bryllupsmottagelse har du en hundredels sjanse for å smittes med munn-herpes fra noen av de andre gjestene.

Du innånder daglig en liter av andre menneskers anale gasser.

Tannleger anbefaler at man oppbevarer tannbørsten 2 meter unna toalettet for å unnvike partikler som "spres" når du trekker ned i do.

Du tilbringer seks måneder av ditt liv på toalettet.

Å bite negler er som å slikke toalettskålen ren.

Det er mye verre enn som så:
Livet er en seksuellt overført, dødlig sykdom.

Likevel er det vel ikke å forakte å forlenge tiden som syk (levende) så lenge som mulig :roll:
Familierederiet har P&H Quest, Prijon Seayak og en Tiderace Xplore S.
184 cm/ 76 kg. Julen er den beste tiden på året; da får også en padler tilbake kroppsvekten
Seacowboy

Previous

Return to Hav-/Turpadling