Padleturer 2018

Padleturer 2018

Postby Miamaria » 10 Apr 2018, 07:49

Jeg tror like godt vi kan ha en egen turtråd for 2018, kanskje det blir litt mer dreis her da. Med kun én tur i forrige tråd så blir det litt kjedelig.

April er i full gang, jeg har rukket et par turer. I påsken padlet jeg fra Straumsnes til Guvåghytta, innom et sted som er en potensiell 10 på skjæret-post, samtidig som jeg samlet en post på Finnøya - og selve Guvåghytta. Den turen ligger i bloggen HER.
Image

Det ble overnatting på Guvåghytta, for å få kortere vei til Olderfjorden, der det også var en potensiell post jeg ville sjekke ut. Ikke minst trenger jeg et bilde til turbeskrivelsen. Det ble litt tyngre enn håpet, men samtidig var det godt å få padlet en normalt lang tur også med litt motvind. Jeg ringte til slutt for å bli hentet, uten at det lå så mye dramatikk bak akkurat det. Men det hadde nok vært bedre dager å ta turen dit på. Denne turen ligger i bloggen HER.
Image

Det morsomste var at jeg tilfeldig på Guvåghytta møtte Siv, som jeg hadde avtalt padletur med dagen etter jeg kom fra hytta. Vi ante ikke at den andre skulle dit - og har ikke hatt noe med hverandre å gjøre på noen år nå, før hun ble interessert i kajakk. Veldig snedig sammentreff. Turen sammen med ferskingene Siv og Evy ble også veldig fin, ikke minst har de fargesprakende kajakker og klær som gjør seg bra i sola på bilder. Denne turen ligger HER i bloggen.
Image

- Da har vi allerede flere turer i april enn vi hadde i marstråden - fyll på!
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Re: Padleturer 2018

Postby Morild » 16 Apr 2018, 12:43

Da har padlinga faktisk begynt å ta seg opp her i gården. Riktignok under tvil og med lave forventninger, men et sted må man jo begynne. 2. påskedag ga rom for en tur ut til Erkna utforbi Vigra. Ikke altfor mye vind, men tilstrekkelig med sjø til at jeg fikk kjørt meg med 1 m (kanskje 1 1/2 m på grunnene) høge dønninger med vindbølger på toppen var det bare å holde seg skjerpet. Det gikk aldeles strålende- ikke dovnet foten bort i Romanyen heller, og det var gøy å oppleve at ikke alt er glemt. Litt kjipt å bli sjøsjuk på jobb dagen derpå, men det får man tåle. Mer i bloggen for den som har lyst.

Image

Image

Image

http://sjoaah.blogspot.no/2018/04/erkna.html
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Morild » 18 Apr 2018, 12:10

Har kommet i siget. Denne gangen til Grasøyane. Så er det om å gjøre å holde koken. Både på sjøen og her.......kanskje

Mer i bloggen om du vil: http://sjoaah.blogspot.no/2018/04/varleg-pa-grasyane.html

Image

Image
NDK Romany classic
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
Bloggen min
Morild

Postby Miamaria » 26 Apr 2018, 08:28

Da har jeg omsider fått blogget turen jeg hadde sist helg. Tok med meg Ticket to the moon hengekøya som ble testet for første gang. Kjekk sak, selv om jeg nok kommer til å holde meg til Amok for overnattingsturer. For avslapping og kos på dagsturer er den aldeles utmerket. Årets første lundefugl så jeg også, og mye ørn. Våren er en fin tid, når den omsider kommer. Hele turen finner du HER i bloggen.

Image

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 30 Apr 2018, 07:28

Ble en søndagstur denne helgen også, ikke så lang som den forrige. Men en fersking ble med, og da er det verdt det uansett. Han var for øvrig fullt i stand til å padle lengre enn vi gjorde, men vi kom oss for sent av gårde. Jeg skal direkte på tur etter jobb i dag, overnattingstur til i morgen. Onsdag er det grunnkurs direkte etter jobb, torsdag er det så klart torsdagspadling, og fredag er det også grunnkurs - i likhet med søndag. Blir mye padling denne uken (hurra!). Men altså, søndagsturen ble en tur til Gisløyskaga, der det er en lykt. Lykter liker vi jo.

Hele turen ibloggen HER så klart.
Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby smaavoll » 30 Apr 2018, 16:43

Flott klubbpadling i helgen.

Image

Flere detaljer her:
https://smaavoll.blogspot.no/2018/04/ry ... -2018.html
smaavoll

Postby Admin » 04 May 2018, 14:56

Hekkan, Kjell. Flott bilde, hvor er det tatt?
Jeg ser du er still going strong, som de sier på Tasta. :)
Admin
Site Admin

Postby Morild » 06 May 2018, 12:51

Har holdt koken en stund på padlinga nå, men ikke så flink til å oppdatere bloggen. Før nå. Giske rundt i dette tilfellet. Flere bilder i bloggen nå altså.

Image
Image
Image
NDK Romany classic
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
Bloggen min
Morild

Postby Miamaria » 06 May 2018, 19:19

Herlig det bildet med brua. *occasion14*

Her hadde vi «havheng» natt til 1. mai, det ble åtte deltakere i år. Det var en dobling både av antall deltakere og hengekøyeprosent. *thumleft*
Del 1 av havhenget med padleklubben er kommet i bloggen HERnå.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 07 May 2018, 09:44

Del 2 er nå også i bloggen HER. Det ble jo en fabelaktig dag, og det ble så pass med vind at vi fikk bekreftet at det var lurt å legge om planen. Med endring av plan fikk vi oss en annen 10 på skjæret-post enn vi skulle, jeg har nå tur til Oksøya gjenstående og den frister mer enn Bogvika som vi fikk nå, og i tillegg fikk vi sjekket ut et kult båtvrak. Kjempetur!
*hello2*

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Next

Return to Hav-/Turpadling