Epic V7 surfski (PE)

Epic V7 surfski (PE)

Postby veltern » 15 Jun 2018, 16:35

Kjøpte sist høst en Epic V7 surfski i PE. Har padlet noen turer med den nå, og er godt fornøyd med kajakken. Kommer tilbake med omtale og bilder senere.
Epic har endret litt på konstruksjonen på siste modell, innfestingen for vipp-opp-ror endret, og det blir nå mulig å heve og senke roret helt med en snor på venstre side i forhold til sittebrønnen. De har også heldigvis gått over til vanlig kajakk-gummiluke for lastrommet.
veltern

Re: Epic V7 surfski (PE)

Postby veltern » 21 Jun 2018, 16:26

Har padlet mange turer med min Epic V7 nå, og er gledelig overrasket over fartspotensialet i denne relativt brede plast-surfskien. Fartspotensialet ser ut til å være høyere enn i noen annet plastsurfski på markedet.
En kamerat, yngre og mye sterkere enn meg, padler vanligvis sin Stellar SR på sin treningsstrekning på 11 km. Han kjøpte i vinter en pent brukt V7, og satt nylig personlig bestenotering med den på 1 t 5 min på strekningen på 11 km. Det gir en imponerende snittfart på over 10 km/t for en slik plastsurfski.

Andre, som padler enda raskere med sin V7 her:
http://tcsurfski.com/2015/06/18/paddle- ... eat-stats/
Han padlet sin V7 med snittfart på 10.75 km/t over en strekning på 24 km.

Et kort review for V7 her:
http://tcsurfski.com/2015/05/06/the-epi ... easure-up/

Fra nettstedet "rivermiles.com": En V7-padler kjøpte en Stellar S18S (kompositt) og trodde denne 6 - 7 kg lettere surfskien skulle være vesentlig raskere enn V7-eren, men nei...
"I did my first 5K in an S18S today and the results weren't exactly what I expected. I was looking to shave at least 6 seconds per mile over my V7, but the actual result was only about 2 seconds faster."

I ran into Ron in August at the Race for the Rivers and he mentioned how much of an advantage the narrow catch on the V7 was compared to similar boats.
veltern

Return to Surfskipadling