Padleturer 2018

Re: Padleturer 2018

Postby Miamaria » 27 Jun 2018, 14:02

Har også hatt en torsdagspadling til Kringelskjæret, med litt fokus på teknikk. Da padlet jeg hjemmefra, det var i grunnen kjekt. Fin tur i nærområdet, med godt selskap. Ligger ibloggen HER.
Image

Så var det en tur i helga som var litt spesiell, da vi var tre padlere fra klubben som deltok i strandsøk etter en savnet person. Trasig bakteppe, men samtidig er det jo fint å kunne bidra. Dessverre var det ingen som fant vedkommende. Det var imidlertid et fint område, som jeg ikke har padlet i tidligere faktisk. Bare i nærheten. I bloggen HERnå.
Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 28 Jun 2018, 12:18

Blogger desperat for å prøve å komme ajour før ferien inntreffer, har i hvert fall tatt innpå. For et par uker siden var jeg på tur sør for Raftsundet, et sted jeg lenge har hatt ønske om å komme meg til men først nå fikk gjennomført. Om noen så «Tid til å leve» så var det her vi overnattet den aktuelle helgen. (Med lov, eieren var turleder.) Turen er i bloggen HER nå, den var fin tross gråvær. Det er bare om å komme seg ut selv om det er grått ut stuevinduet, fint blir det om man først kommer seg på tur. (Jeg vet ikke helt hvor mange ganger jeg må si det før jeg begynner å tro skikkelig på det selv, men. Har fått det bevist gang på gang.)

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby hotshot » 30 Jun 2018, 01:19

Gårsdagens padle-økt (rull & tull) ble kanskje min siste juni-"tur" hvis kajakklek innenfor et område på noen hundre meter kan kalles tur.
Beskrivelsen og bildene ligger under dagens episode av "hva har jeg lært i dag? ".
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Postby Miamaria » 05 Jul 2018, 11:34

Del 2 av turen til Store Molla er også kommet i bloggen. Da er jeg om ikke helt ajour så i hvert fall i nærheten, før jeg nå straks tar ferie. Da håper jeg virkelig det blir en del padling, selv om værvarslet bare tilsier det til en viss grad. Del 2 i bloggen HER nå, vi padlet også innom Pundslettkanalen, den synes jeg er litt artig. :)

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby hotshot » 18 Jul 2018, 00:36

Nok en liten Julitur: kveldsutflukt langs Snarøylandet. Det er stille på sjøen i fellesferien, men nok store motorbåter til at det lukter litt eksos i indre Oslofjord :(

Den tekniske delen, mer testing av Tsunami 165, er lagt til egen tråd om dette.

Ingen dramatiske begivenheter, Tsunamirulle var problemfritt.
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Previous

Return to Hav-/Turpadling