Jeg fikk meg en fin fin tur på lørdag under veldig varierende forhold. Nå som vinteren er på vei og mørketiden senker seg, tenkte jeg at jeg skulle prøve å komme meg ut før sola sto opp.
I sommerhalvåret liker jeg å stå opp tidlig for å sykle eller løpe, og tenkte at nå som sykkelsesongen er på hell, kan jeg like godt padle. Og da er anledningen god for å prøve meg på litt mørketilvenning.
Jeg står vanligvis opp klokken 0500, spiser en grei frokost og mens jeg venter på at maten skal senke seg, ser jeg en del på youtube for både inspirasjon og motivasjon. Jeg endte derfor opp med å se en flott
serie i 6 deler om kryssingen av havområdet mellom Australia og Tasmania. Jeg ble derfor litt forsinket og kom for sent til å oppleve mørket og startet derfor når sola var på vei opp.
Ikke noe stort problem selvfølgelig, og jeg fikk en fin opplevelse uansett. Det startet med overskyet vær som gikk over til blå himmel med sol og speilblank fjord. Etter det kom regn og høstvær med den klareste regnbuen jeg har sett. Høst ble til sommer og varme som igjen gikk over til haglskur som fort kunne minne om vinter. Vinteren passerte og sommeren kom tilbake. Deretter blåste det opp et kvarters tid før det hele roet seg resten av veien hjem.
Skikkelig Crowded House forhold med andre ord.