Mangler vi en tråd der man kommer med innspill til ting som kan/burde prøves/gjøres uten at man har testet det i praksis enda?
Det er alltid fint hvis man får noen andre til å gjøre det først, så man får se om det er liv laga.........

Ringperm wrote:Takk for tilbakemeldingen.
Jeg har lest de andre trådene med stor interesse og har blant annet vurdert pakksekk med isoporkuler. Men har vært usikker på om det faktisk gjør jobben godt nok. På den annen side, fungerer det i elvekajakk kan jeg ikke skjønne hvorfor det ikke skal fungere i havkajakk.
Riktignok kan kanskje behovet være forskjellig. Jeg ønsker meg en jevn overflate hvor jeg kan flytte føttene litt rundt for variasjonen. Gjerne med litt bøy i knærne. Hvis jeg har forstått elvepadlernes behov riktig er kanskje behovet mer å ha et behagelig underlag mot føttene når man "låser" underkroppen fast for best mulig kontroll over båten i utfordrende stryk osv.
Polyetylenskum har jeg ikke tenkt på, og et kjapt søk ga veg en (dårlig) ide
Jeg kom over liggeunderlag fra jysk til rett under hundrelappen. Kanskje jeg bare skulle sage til dette i rett lengde og bare måke det til fremme i baugen som en rull og se hvor det fører meg. Eventuelt feste det på samme måte du festet den ene ribben i elvekajakken.
Det er sikkert ikke stivt nok til å gjøre det effektivt nok og jeg mistenker også at pedalene ikke når langt nok frem. Men det kan være et interessant utgangspunkt for en person med mine defekter som handy man.
Det er dette som er malen:
Men jeg kom over dette til en dyr penge: https://shop.expeditionkayaks.com/produ ... ate-system
Men tror ikke jeg gidder å bruke så mye penger på det. Jeg forsøker meg med noe middelmådig hjemmelaget først
Users browsing this forum: No registered users and 2 guests