Jeg fikk ordnet stormåren. Jeg limte/laminerte med høvelspon, ett og ett. Deretter kuttet jeg enden på bladene 4 cm og pusset. Det ser veldig bra ut

Denne åren ble dønn stiv, og veier 700g.
Jeg måtte bruke trelim for utendørs bruk klasse D3. PU-lim (Polyurethan lim) kunne jeg ikke bruke til dette, fordi at limet ekspanderer så kraftig. D3 limet holder ganske bra det også, en åre ligger stort sett tørt. Jeg har fyllt i ett hakk i thygensenåren min med sagmugg og D3 trelim, og det holder som bare det enda.
Jeg har også laget meg ny hovedåre. Tok utgangspunkt i thygesenåren, laget av forskalingsbord og laminert med avkappet for å bygge ut midten av åren, slik som på stormåren. Jeg synes at det man bygger ut med blir litt spinkelt, man må noen ganger høvle i overkant mye for å komme ned forbi "kantene" der man har laminert. Åren ser meget bra ut, MEN jeg synes den ble litt stor og tung, så jeg høvlet den litt tynnere. Jeg høvlet ned mer enn jeg hadde tenkt rett etter der skaftet slutter, så åren har fått litt flex. Usikker på om det betyr så allverdens mye, kanskje det er en ulempe, eller en fordel? Jeg håper å få prøvepadlet den i dag. Vekten nå er 890 gram etter at den er satt inn med linolje.
Jeg er usikker på om det er like greit å prøve å finne en fin 2x4, eller 2x8, i stedet for å bruke forskalingsbord og laminere. Det blir litt enklere å markere på sidene av åren om det er ett stykke.