Padleturer 2019

Padleturer 2019

Postby Morild » 04 Feb 2019, 19:29

Begynner på ny tråd jeg!

Har hatt min første padletur i år og den første på aldri så lenge. Formen kunne ha vært bedre for å si det mildt. Og nå har jeg endelig konkludert- jeg må få meg en ny kajakk. Så en snasen, orange Romany classic er altså til salgs! (finn annonse kommer etterhvert).

En utfyllende rapport finner du på bloggen, men her er noen smakebiter av turen vi hadde ut til Flåvær i helga.

Image

Image

Image

Link til bloggen: https://sygni.blogspot.com/2019/02/vintertur-til-flavr.html
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Re: Padleturer 2019

Postby Miamaria » 11 Feb 2019, 10:31

Jeg må ta med et bilde fra forrige helgs tur, det involverte ikke kajakk men var så flott at det bare må deles. Hengekøyetur med et fantastisk nordlys! Flere bilder i bloggen HER.

Men så ble det omsider padletur igjen nå denne helgen, og februar ble rullet inn. For egen læring har jeg latt rullene (delvis og helt mislykkede) ligge ved, til spott og spe. Etter en januar med dårlig vær og sykdom og greier, var det fint å komme seg utpå. Men jeg kjenner at det er en stund siden. Nuvel, bilder, rapport og filmsnutt ligger HER i bloggen. Veldig fornøyd med storm cag-en.

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 22 Apr 2019, 13:33

OK, jeg har vært sløv med å oppdatere her inne ser jeg. Ikke allverdens aktivitet, så man glemmer det litt av dessverre. Håper det tar seg litt opp når sesongen starter for flere enn meg.

Jeg har vært på en utmerket førpåsketur sammen med nestleder i klubben vår. Turen gitt til Steigen, det var rundt null grader da vi kjørte ned men temperaturen tok seg litt opp. Knallværet kom ikke før noen dager etter, men det var helt greit og vi fikk en fin tur. Ikke minst så hadde vi området for oss selv, noe jeg i grunnen setter høyt. Vi kunne til og med tillate oss å gå i land i naturreservat, da vi var noen dager før ilandstigningsforbudet. (Og ingen fugl å se der, heller.)

Image
Del 1 ligger HER.

Image
Del 2 finner du HER.

Image
Del 3 finner du HER.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Morild » 01 May 2019, 10:40

I likhet med Miamaria glømmer jeg også forumet når aktiviteten er så liten, men det betyr ikke at jeg har slutte å padle. Padlelysten har begynt å komme tilbake, og siden sist har jeg kjøpt meg ny kajakk. Romany Classic er erstattet med en PlayLV. Jeg er ikke blitt helt kjent med den ennå, så den føles uvant, og da savnet jeg selvsagt Romanyen. Men den går helt klart fortere, og foreløpig i allefall kjennes den lettere å rulle.

Testet den her for leden på både rulle og egenredning, og for de som er interessert kan man lese mer bloggen

Men før det var det strålende påske i Askvoll. Her er noen smakebiter, men for den som vil se flere bilder og turbeskrivelse er den å finne her

Image
Påskepadling i Askvoll

Image
Nydelig kveld! Meg, Play og noen påskeliljer

Image
Playen MÅ kantes før den svinger, i motsetning til Romany

Image
Rullbar
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Marius Engelsen » 02 May 2019, 19:26

VIDEOLINK: https://youtu.be/J0oqtpwehf4

At det går an å være så heldig når anlednigen først byr seg ! :D

Lyst å være med på en helgetur i perfekt padlevær i Nordhordaland/Lindås området? :) (Filmen er 4 1/2 minutt).

"Helgetur med telt og kajakk i April.
Fredag: Padlet fra Lindås kai til Årvika (knapt 20 km)
Lørdag: Padlet fra Årvika, til Vallevik via Grunnesundet og nordre del av Alverstraumen (vel 30 km)
Søndag: Tilbake til Lindås Kai via Kalvsundet mellom Lygra og Stongi (ca. 20 km).

Vi hadde tilnærmet vindstille vær hele turen, jevnt 10 grader, og bare litt lett regn på Lørdags ettermiddag og kveld. Sol på søndagen, bedre padlevær finnes ikke!

Takk for at dere ser på. Setter pris på om dere klikker på "tommel opp", abonnèr hvis dere vil se mer! :)"

Følg meg på instagram og youtube om du har lyst ;)
- https://www.instagram.com/mariusengelsen/
- https://www.youtube.com/channel/UCzGclD ... Q7_ijRnQQ/
Padler fra Askøy :)
Marius Engelsen

Postby Miamaria » 06 May 2019, 12:50

Ja her ble det litt padling og blogging etter hvert. Er nok litt på etterskudd, ikke bare her men i bloggen også. Heldigvis, for det betyr som regel at det har blitt litt padling! *hello2* Herlig å endelig være frisk i flere uker på rad!

Det ble en førpåsketur til, den gikk til Raftsund-området (mellom Lofoten og Vesterålen) der jeg møtte Lofoten-klubben. Kjekk gjeng å være på tur med. Herlig vær fikk vi også. Den turen er i to deler. Del 1ligger HER, del 2 ligger HER.
Image

Image

Så har klubben hatt årets første strandrydding, vi har forpliktet oss til minimum tre runder årlig, på Risøya som vi har adoptert. Den klaffet veldig fint med Sahara-sanden som hadde blåst langt nordover denne gangen, så ettermiddagen ble helt fantastisk rett og slett. Du bare MÅ ta en titt inn her for å se hvor flott en søppelplukking kan bli. Innlegg HER i bloggen.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 08 May 2019, 19:24

En uke siden eller to nå (heldigvis så pass mye padling at jeg begynner å gå i surr!), men været er ganske det samme i dag, så det passer vel bra. Mye nordavind, samlet en 10 på skjæret-post og laget en ny. Fant en steinbit gjorde jeg også, og så både oter og ørn! HER ligger turen i bloggen.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 11 May 2019, 10:12

Dette er egentlig ikke tur 2019, men en aktivitetsledersamling sist høst. Jeg har bare ikke blogget den før nå, men velger å legge her likevel så det ikke blir surr i tråder. Jeg skulle egentlig ikke på samlinga, men så ble det sånn likevel og det var jo nyttig. Selv om jeg kanskje synes det er litt drøyt mye penger å bruke i forhold til hva man får igjen. Kult vær fikk vi også, god mat og i det hele tatt veldig bra helg. HER i bloggen nå.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Joker » 12 May 2019, 15:53

Gårdagens maivær måtte bare benyttes. Sol, en haug med varmegrader og vindstille. Turen gikk ut Skarsfjorden, ut til Klokkarholmen og videre langs land

Image
Klokkarholmen. Speilblankt hav så langt øyet kan se. Sørfugløya og Sandøya til venstre

Image
Sørover fra Klokkarholmen. Håja kan ses helt ytterst til høyre
Joker

Postby Miamaria » 12 May 2019, 19:54

Dere hadde samme været der oppe som vi hadde i går ser jeg Joker, fantastisk padleføre. Jeg føler virkelig med de som ikke fikk utnyttet den dagen, var helt fantastisk. Her var det rett og slett sommerdag (eller høst i syden, he he)! 8-)

For øvrig er det fantastisk herlig å kunne padle når jeg vil igjen, ikke ta hensyn til snørr og andre basselusker! *hello2*
I dag derimot våknet jeg med hauverk og det var skikkelig grått og trasig (tåka kom i går kveld) så jeg har bare tatt det med ro – og blogget litt.

Først blogget jeg en tidligere gråværstur HER i bloggen. Det var mye vind, men jeg dro til min faste spot for padling når det egentlig er for dårlig vær til å holde på alene. Siden det var flo ble det en flott tur der jeg var innom steder jeg sjelden har tilgang på fra kajakken. Dessverre var ikke fiskestanga med, det kunne hatt noe for seg - hvis det hadde gått an i vinden. Måtte nok funnet et sted jeg kunne kaste i medvind…
Image

Så har jeg også blogget grunnkurset jeg holdt for padlekluben nylig. Ferskingene fikk såvidt plussgrader på dagen med mest bading (takk for den, værguder! Not!), dagen etter ble det vind i tillegg til snøbygene, men etter en dags pause fikk vi knallvær på dagsturen så da var de to første ettermiddagene nesten glemt. (I hvert fall ble det bare spøket med, i godt humør.) Steike flinke synes jeg også at de ble, så kanskje de hadde det litt skøy de også. Ligger HER i bloggen nå.
Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Next

Return to Hav-/Turpadling