Padleturer 2019

Re: Padleturer 2019

Postby Miamaria » 24 Aug 2019, 12:08

Siste onsdagspadling er kommet i bloggen. A propos tråd om Baffin her, så var det bortsett fra meg kun baffin-kajakker på turen. :) Nuvel, vi var ikke så mange. Turrapporten er i hvert fall HER i bloggen nå.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Morild » 09 Sep 2019, 15:41

Padler fremdeles inn i mellom , men har fått dosen av sosiale medier og det har gått ut over blogginga. Et par nydelige turer har det blitt i løpet av ferien. Nytt av året er overnattingstur med fridykkderutstyret med. Passet oss aldeles utmerket dagene med 30+....En smakebit av turen på bildene under. Hadde også en fantastisk tur i Godøysundet på Tysnes i Sunnhordaland. Liten perle det derre faktisk, men ikke si det videre til noen: https://sygni.blogspot.com/2019/09/godysund.html

For de andre turene er det bare å klikke seg inn på bloggen........(litt lat i dag...)

Image

Image

Image
NDK Romany classic
Tahe Marine Greenland LC Karbon
Epic Relax Tour Sign
Werner Shuna
Thygesen Grønlandsåre
http://heroykajakk.com/
Bloggen min
Morild

Postby Miamaria » 09 Sep 2019, 22:14

Noe så irriterende som å skrive et helt innlegg med linker og bilder og greier, og så trykke "Submit" - og så komme til "Logg inn". Fa^^ i H@lv**te. *protest*

Jeg ligger tydeligvis bedre an med blogglesing (antagelig siden andre også henger etter med blogging) enn blogging sjøl, siden jeg har fått med meg forbannet fin tur (misunnelig ja) med fridykking og greier. Nesten så man må kvitte seg med vannskrekken.

Image
Anyhow, det går neppe, så man får nøye seg med andre turer. For eksempel klubbtur med kveldshimmel, basar og strandrydding! Fantastisk tur. Riktignok hadde vi en del svinn på turen til målet som ingen oppdaget. Heldigvis var det på oppdrag fra turleder, så det ble bare en nyttig lærepenge som forhåpentligvis vil huskes en stund. Aldri kjekt å komme fram og oppdage at man faktisk er en for lite, uten at man hadde fått det med seg. Men, det er jo alltid artig å vinne ting, så stemningen steg betraktelig da vi satte i gang basaren. Vi strandrydda også, det var heldigvis ikke allverdens påfyll siden sist gang.

Image
Så har andre del av turen til Tannøya, Trinnøy og Tranøy kommet i bloggen også. Hvis du ikke fikk med deg del 1 så finner du den HER. Det var en flott tur med hammocken, eneste ulempen er at det er vanskelig å komme seg opp om morran når det er så godt å ligge. Men i ferier skal man jo slappe av så det får være greit. Kunst ved havet og hvalflokk på fjorden var heller ikke å forakte. Del 2 ligger altså HER for de som vil se mer.

Image
Siste tur som er blogget foreløpig er damenes aften i klubben. Ja, det var ikke invitert til det altså, det var invitert til Rull og tull, svøm og drøm. Men bare damene var tøffe nok til å holde på med sånt i bygevær, og benytte anledningen til å drille før det blir kjøligere i vannet. Vi hadde en artig kveld med diverse greier vi holdt på med. Ei av damene fikk prøve seg på rulla og er godt underveis i å lære seg det, jeg fikk selv til å reise meg i kajakken - ja, i Nordkappen faktisk - skal ikke påstå at jeg klarte å stå særlig lenge, men i den har jeg ikke klart å reise meg og så faktisk stå en stund. Wuhu! Øvde på varianter av eskimoredning også.
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 16 Sep 2019, 13:55

Sist onsdag ble vi fem stykker på tur, en flott sommerdag midt på høsten. *hello2*
Vi har forresten fått oss skikkelig kul caps med klubblogo. Resten finner du HER i bloggen.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 19 Sep 2019, 08:43

En tur fra i sommer er nå kommet i bloggen. Dro på et lite 10 på skjæret-raid og samlet tre poster, samtidig som jeg blant annet fikk testet det nye Gopro kameraet. Det ble en flott tur, selv om det var akkurat for tidlig til modne multer. De dro jeg senere og spiste. Mer i bloggen HER nå. 

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 22 Sep 2019, 17:21

Et par packraft-turer (på saltvann) er nå kommet i bloggen. En av turene gikk til Rinøya. Med packraft kunne jeg starte et sted jeg ikke har brukt for utsetting før, så det ble nesten som en helt ny tur. Den er blogget HER.
Image

Kjeøya ble også besøkt samme dag, den ligger HER i bloggen.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 24 Sep 2019, 07:18

Det ble også en tur til Bogvika, der det ble et niseshow. *hello2* De holdt på veldig lenge, og enset meg knapt. Mer HER i bloggen.
Image

Erikstadjorden har jeg aldri padlet før, selv om den har vært en del av 10 på skjæret i flere år. Men denne gang skulle jeg jo samle alle postene, så da var det ingen bønn. Og gjett hva - det var fint der. :lol: Meri bloggen HER.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 03 Oct 2019, 13:33

Pundslettrenna er nå også kommet i bloggen (HER), og nylig fikk jeg blogga Falkfjordøya også. De ble vel padlet i packraft begge to og samme dag tror jeg faktisk, men er liksom to ulike turer siden det var en kjøretur imellom. Lite turer med overnatting i år, usikker på hvorfor det har fristet så lite siden det har vært ganske greit vær egentlig. Men men. Jeg liker i hvert packraften veldig godt, den er snop når man ikke skal så langt. Men nå har jeg lyst til å komme meg på en tur med tung sekk (nuvel, lettest mulig likevel) og overnatting med den også. Vi får se. Falkfjordøya er i hvert fall HER i bloggen, en liten perle faktisk.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 06 Oct 2019, 11:12

En tur til Grunnfjorden og Trollfjorden er nå også kommet i bloggen. Det er ikke det samme å dra dit som det var før dessverre, da må man dra på litt sære tider. Teltleiren innerst i fjorden er bare ett eksempel på hvorfor turlaget her måtte bemanne ubetjent hytte i fire uker i fjellet ovenfor fjorden, og hvorfor det har vært flere oppslag i mediene her de siste månedene, om utenlandske organiserte turer som kommer og tar seg til rette og misbruker allemannsretten. Tror ikke jeg orker å dra dit på en stund, rett og slett. Men det var ellers en fin tur, fint vær og jeg fikk fisk og fine greier. Resten ligger HER i bloggen.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 09 Oct 2019, 10:32

Sensommeren blogges videre… Denne gang er det en liten perle, Hjellsandøya, som er kommet i bloggen. Jeg levde på multer i flere dager etter denne turen, som jeg fikk kombinert med jobb. Slik sett er det fint med elendige hurtigbåtruter, det tar ikke lengre tid å padle… Hele turen i bloggen HER

Image
Padlebloggen min
Miamaria

PreviousNext

Return to Hav-/Turpadling