Padleturer 2020

Padleturer 2020

Postby Miamaria » 27 Jan 2020, 08:51

Det er vel på tide med en ny årstråd, så her setter vi i gang med 2020.

Lørdag ble dørstokkmila for lang, men i går kom jeg meg ut. Det var kaldt. Litt i kaldeste laget egentlig, til å padle. Men det ble som vanlig en fin tur likevel. Jeg måtte bare droppe rulletreninga jeg egentlig hadde en plan om å gjennomføre. Det var uansett bassengtrening om kvelden, så jeg fikk rulla likevel. Søndagsturen ligger nå HER i bloggen.

Image

Men allerede forrige helg var det klart for årets første soltur! Selv når jeg har vært en tur i syden/sørpå midtvinters har det likevel vært en spesiell følelse å se "den egentlige" (det er liksom litt juks i syden på en måte) komme tilbake. I år har jeg heller ikke det, så det er månedsvis siden sist – følelsen er i grunnen litt ubeskrivelig. Spesielt når det stort sett er overskyet, men så klarer sola å sloss seg gjennom til slutt. Solturen ligger HER i bloggen.

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Re: Padleturer 2020

Postby Miamaria » 03 Feb 2020, 13:19

Jeg klarte såvidt å komme meg ut i helgen, men det var virkelig bare såvidt. Jeg kom på at det var blitt februar, så da ble det en tur ut for å rulle, og det skjedde akkurat da det blåste opp, så jeg fikk frisket opp litt motvindspadling og medsjøpadling også. Men det ble kort. Ikke så kort at ikke turen ble blogget, bilder ligger HER i bloggen så klart.

Image

Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 24 Feb 2020, 20:54

Det har blitt noen turer til, men ganske korte. Det er kaldt for tiden, rett og slett.

Har forresten blogget høstturen, vi kan ta den først. Det var med klubben til Skogsøya, der vi overnattet på leirstedet. Fredag med morildpadling, lørdag litt utfordring. Fin helg, men noe kaldere enn planlagt. Det ble vinterpadling, ikke bare høst. Turen ligger HER i bloggen.
Image

Så var jeg en tur hjemme i Bø langs fjæra jeg er oppvokst, for et par uker siden. Den turen ligger HER i bloggen. Nå merker jeg omsider at dagene begynner å bli lengre igjen, heldigvis. Det var på tide!
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 19 Mar 2020, 08:56

Jeg har visst oppdatert bloggen med en herlig tur sist søndag. Nærtur – fantastisk flott. Masse dyr og fugl underveis, stille hav og fin himmel, kort oppsummert. Lengre oppsummering ligger HER i bloggen nå.

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 02 Apr 2020, 09:44

Ser jeg har glemt å legge ut turen med Martin, den var så flott at den må tas med nå da. En kjempetur, før dette koronastyret tok helt av. Ligger HER i bloggen nå. Turen ble noe lenger enn planlagt, på grunn av uforutsette ting - som man kanskje burde forutsett.
Image

Så var jeg på ny koronapadling sist søndag, det vil si at jeg padlet hjemmefra. Det var imidlertid herlig bygevær, så turen ble fin selv om det ikke var på yttersida der jeg egentlig hadde lyst til å padle i dag. Turen ligger HER i bloggen nå.
Image
Last edited by Miamaria on 16 May 2020, 15:15, edited 1 time in total.
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 11 Apr 2020, 11:05

Lite padling her for tiden, det ble full vinter istedenfor vår denne påsken. :evil: Men forleden sørget jeg for å få på plass en av de nye 10 på skjæret-postene i år, så padlet en tur innover Hognfjorden og litt inn Sørfjorden. Turen ligger HER i bloggen nå.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 07 May 2020, 15:07

Jeg var forrige helg en tur i Teistpollen, kjølig og friskt, men fint. Et undervurdert område synes jeg. I fjor padlet jeg midtsommers i packraften, så det ble en litt annen tur i år. Absolutt en flere bør bli kjent med, synes jeg. Turen ligger HER i bloggennå.
Image

Kvalsøybogen til Lyngøya har jeg vel heller ikke postet ennå, det var enda mer kjølig fornøyelse, men samtidig skikkelig deilig å komme seg ut etter mye innesitting. Der har jeg kun padlet på andre siden av fjorden tidligere, og andre siden av Lyngøya. HER i bloggen nå.
Image

Så skulle vel turen til Bleiksøya og Bleiksvannet egentlig vært på 2019-tråden, men det er så pass deilig med sommertur at jeg slenger den her likevel. HER i bloggen nå, det tok sin tid før jeg fikk blogget den ja.
Image

Hm, ser ikke ut som turen fra Rækøya til Hokkabogen og Straumen heller er blitt postet. Den ligger HER i bloggen nå. Også en svinkjølig tur, var egentlig meldt uvær så jeg er innerst i en fjordtarm omtrent. Men gøy.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 16 May 2020, 15:15

Ser ut som jeg har glemt å legge ut alt igjen. Havsuleturen for litt siden gikk i klinkstilla helt alene, ble rett og slett en rå tur. Ligger HER i bloggen. Fantastisk flott tur, jeg lå leeenge der ute og så på dem.
Image

Forrige søndagstur ble flott, fikk til og med selskap på turen. Stadig flere som måker fram kajakkene nå. Det ble en tur til Silsandholmen og Skjervøyan, to 10 på skjæret-poster. Da har jeg samlet alle jeg trenger til årets loddtrekning, resten blir bare bonus. (15 av 55 så langt) Vi fikk sett litt fugl underveis, blant annet heilo og årets første lundefugl. Så forresten årets første vipe på kjørethuren hjem også, hele fire stykker. Det er blitt så få av dem de siste årene, at det er dessverre ganske mange sånn sett. Vi hadde også veldig variert og kult vær. Nuvel, mer finner du HER i bloggen.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » Yesterday, 14:11

Jeg har fått på plass 1. mai-turen min i bloggen, den ligger HER nå. Alltid like stas når jeg kan kombinere jobb og padling, sånn sett heldig at jeg jobber i en kommune der det er både folk og bedrifter på en del øyer. Når det da i tillegg klaffer med været, sånn som det gjorde denne gangen, så er det jo fenomenalt! Fikk også testet litt å ta bilder med domen, det er skøy. Det er ikke så mange bilder som faktisk kan brukes, men heldigvis fikk jeg ett denne gangen som var helt ok.

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Return to Hav-/Turpadling