Padleturer 2020

Re: Padleturer 2020

Postby Miamaria » 25 Jun 2020, 08:06

Noen flere turer, begynner allerede å henge godt etter med blogginga :? :shock: Det ene var en flott dag med blå himmel men en del vind. Den benyttet jeg og to til i klubben til å øve litt teknikk og sånt i småbølgene. Mange er ennå litt rustne etter vinteren. Vi fikk også samlet 10 på skjæret-posten Reinsnesøya med det samme. Den turen ligger HER i bloggen. PS. Et godt tips er å starte ved noen som er flinke til å lage vafler, så man kan få ferske vafler når man kommer på land. Stas!
Image
Image

Så hadde vi en flott tur med DNT Ung. Ja, ikke at jeg er så ung at jeg egentlig får være med der, men de trengte en turleder og da ble jeg spurt. *hello2* *hello2* *hello2* Når ungdommen vil padle så sier man jo ja, naturligvis. Det ble en flott tur med åtte ungdommer og en medturleder, mens noen padlehungrige fedre måtte pent padle sin egen tur. Fint vær hadde vi denne dagen også. Den turen ligger HER i bloggen nå.
Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 02 Jul 2020, 07:27

Et par små turer i bloggen nå. Det ene var en flott tur med klubben fra klubbnaustet, såkalt silkeføre. Da måtte vi ta turen ut til øya Gjæva, den lå så fint og ventet. Det ble litt sent før ejg kom hjem, men når det er så fint som dette så er det verdt det. HER i bloggen nå.
Image
Image

Mandag denne uken tok jeg en kjapp tur hjemmefra, bare fordi jeg følte for å få luft. Det var litt bølger, men hadde dessverre løyet litt før jeg kom meg ut. Men det ble fint likevel, jeg fikk testet det nye kameraet. Har fått det stilt inn sånn høvelig nå, så det tar bilder i raw-format og sånn. Det er himmelvid forskjell på å kunne bruke rawfila, og bare ha den jpg-en som kamera lager. Fornøyd med det så langt. *thumleft* Turen er HER i bloggen nå.
Image
Image
Padlebloggen min
• Tahe Reval Mini • Nelo Inuk • Valley Avocet • Valley Nordkapp LV • Werner Shuna • Bracsa FW
Miamaria

Postby Miamaria » 16 Aug 2020, 08:48

Sist onsdag var det lavterskeltur med padleklubben, det var kjempegøy. Vi hadde deltakere helt ned i barnehagealder, og fantastisk flott lys på turen. ikke minst var det oppløftende å se at det ikke hadde kommet så veldig mye strandsøppel i land i løpet av vinteren. Men noe var det dessverre, antar vi hadde to-tre fulle sekker til sammen og det er jo egentlig litt mye årlig, på ei lita øy på relativt skjermet sted. Hele turen i bloggen HER.

Image

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby DN-2 » 18 Aug 2020, 18:26

Liker bloggen din! :)
DN-2

Postby Miamaria » 25 Aug 2020, 17:29

Takk for det! :) Henger litt etter med bloggingen, men – så lenge det betyr at jeg padler en god del, så må det bare tåles. :)
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 28 Aug 2020, 10:50

Da har ukens onsdagspadling kommet på plass HER i bloggen. Så ut for å bli en gråværstur da jeg kjørte hjemmefra, men det slo til og ble flott lys på selve turen. Men noterer at det er på tide å ta frem lys, nå blir det stadig tidligere mørkt.
Image

Ser ellers at jeg ikke har postet turen fra Vik til Årnesan forrige helg, da jeg øvde i litt vindfulle forhold. Ble en fin tur det også, i full fart før jeg skulle på helgejobb. Innlegget i bloggen HER.
Image

Jeg hadde også nylig en tur som ikke er kommet i bloggen ennå, men litt av rulleøvinga er kommet. Jeg øvde nemlig på reentry, sette spruttrekket på og rulle opp - og dæven han steik opp, klarte jeg det! Filmsnutt i bloggen HER. (De fleste synes visst høydepunktet i filmen er etter selve rullinga :lol: )
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 01 Sep 2020, 07:24

Søndagsturen min er kommet i bloggen HER nå. Etter mye padling sammen med andre og øving på ditt og datt, var det skikkelig befriende med en dagstur på flere mil helt alene. Eget tempo, egen rute, bare meg sjøl. Observasjon av fugl jeg ikke har sett før var også et supert pluss! Fin tur.
Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby Miamaria » 26 Sep 2020, 11:09

Det blir ikke så mye turer for tiden, men jeg har fortsatt en del etterslep på bloggen så det kommer litt der likevel. Nylig blogget jeg første dagen av sommerturen med Wenche, etappen fra Digermulen til Haversand på Store Molla i Lofoten. Fantastisk flott dag på havet, med overskyet vær var det også passelig temperatur. HER i bloggennå.

Image
Padlebloggen min
Miamaria

Postby hotshot » 22 Oct 2020, 12:38

Lite padling i det siste.
Men kom ut en liten tur utenfor Snarøya i forrige uke. Været var pent, men en del vind lagde ganske krapp sjø i indre Oslofjord.
Så vi padlet mot-strøms innover og tok en spise-pause på stranda ved Rolfstangen.

20201013_152041RolvstangenReduklar.jpg
20201013_152041RolvstangenReduklar.jpg (397.4 KiB) Viewed 475 times

Returen i medvind avslørte at styrefinna på Zephyren hadde grodd fast, så båten oppførte seg litt uskikkelig, samtidig som jeg også er litt rusten etter altfor lite padletrening det siste året. Fikk løsnet finna da vi kom hjem: og må konstatere at stiv wire mekanisme har svakheter. Har besluttet at noe bør gjøres i tillegg til mer padletrening. Zephyr er jo en kultbåt, så det er helligbrøde å modifisere, men jeg har jo 160 modellen (det er 155 som anses som "magisk", se div. gamle diskusjoner). Den er altså ikke perfekt, og skroget bør moddes for å svinge lettere, bli mindre logjerrig og ha bedre primær stabilitet. Teorien sier at dette kan oppnås med økt spring, spesielt i baugen. Så da har vi et nytt "prosjekt" og en mulig artikkelserie....

Og et motiv for å komme seg ut og prøvepadle?
Fremtiden kommer av sig selv, fremskrittet ikke.
hotshot

Previous

Return to Hav-/Turpadling