Det ble litt snakk om det å gå rundt (gjerne uten at det var planlagt) i tråden om drakter, tenkte kanskje det er lurt å ha egen tråd så ikke det sklir helt ut i den andre? Ja, for det står i boka jeg fikk i posten i dag at alle padlere velter før eller siden, så det lønner seg å "trene" på forhånd så man er sikker på å mestre situasjonen.
Jepp, man "går rundt ja. Jeg husker fra kurset (7 år siden) at det gikk forbausende raskt. Man skvatt ut av kajakken før man hadde fått med seg at man hadde gått rundt. Ja, ho eine kan jeg sverge på hadde hodet over vann allerede før den var skikkelig rundt...
Vel, nå endte jeg i vannet for et par helger siden. Kan ikke si jeg heeelt kjenner meg igjen i at det er så fryktelig god tid. Første jeg tenkte var at nå drukner jeg jammen, det var nå litt tidlig på andre turen - søren klype.

Og så oppdaget jeg at hæ, jeg sitter jo fast! (Det gjorde jeg jo ikke på kurset.) Røska i en stropp som gikk tvers over spruttrekket, men neida det hjalp ingenting - satt godt fast det trekket... Så måtte jeg se etter hempa (som man da SKAL røske i), og håpa at den var på utsiden... Ooops, fri for luft... (Når man sitter der akkurat på bikkepunktet så holder man jo pusten i det idiotiske håp at man da ikke går rundt likevel...) Fant heldigvis hempa akkurat da og fikk røska meg løs og opp til overflata fort som f.
"Bergingsmannskapet" mente jeg hadde vært bare 10 sekunder under, cirka. He he, ikke lenge jeg klarer å holde pusten.

Men god tid? Sånn direkte god tid? Nja. Føltes ikke akkurat sånn!
Men jeg drukna slett ikke.

Og det ER greit å vite at man ikke får panikk. Og neste gang får jeg vel bedre tid, når jeg slipper all den tenkinga...